iTEQ (DDi iTEQ) motoren: werkingseigenschappen
iTEQ (DDi iTEQ) is een lijn dieselmotoren van Isuzu Motors. In 2004 kwam de eerste motor uit deze serie op de markt. Ze zijn aangebracht op de D-Max pickups, …
iTEQ (DDi iTEQ) is een lijn dieselmotoren van Isuzu Motors. In 2004 kwam de eerste motor uit deze serie op de markt. Ze zijn aangebracht op de D-Max pickups, …
De EBA, BA en BAS zijn stuk voor stuk noodremsystemen zoals die worden aangewend voor de modellen van Mercedes-Benz, BMW, Volvo, Toyota en nog enkele andere. Dit soort systemen …
De CRD-motoren zijn turbodieselmotoren die voorzien zijn van een direct brandstofinjectiesysteem en die zijn gemonteerd in de modellen van Chrysler, Dodge en Jeep. Deze zijn vanaf 2000 op de …
De VDIM (Vehicle Dynamics Integrated Management) is een ingebouwde technologie die de dynamische parameters van de auto controleert. Het wordt toegepast in de modellen van Toyota en Lexus. Het …
De VDC (Vehicle Dynamic Control) is een systeem voor stabiliteitscontrole, geïnstalleerd in de modellen van Alfa Romeo, Subaru, Fiat, Nissan en Infiniti. Het optimaliseert de functies van het antiblokkeersysteem, …
DDiS zijn turbogeladen dieselmotoren voorzien van een systeem met Common Rail directe brandstofinjectie, waarmee de modellen van Suzuki zijn uitgevoerd. Sinds 2003 worden deze gebouwd. De motoren hebben de …
CRS staat voor Common Rail Direct Fuel Injection System en heeft betrekking op de dieselmotoren waarmee de personenwagens en bussen van de firma Ashok Leyland uit India worden uitgevoerd. …
i-CTDi en i-DTEC zijn benamingen voor motoren op diesel die voorzien zijn van een turbolader met het Common Rail-systeem voor directe brandstofinspuiting. Al vanaf 2002 worden de modellen van …
TCS is de afkorting voor Traction Control System, dat wordt gemonteerd in voertuigen van de merken Audi, Peugeot, Volkswagen, Fiat, Renault en Seat. Het systeem is voorzien van ABS. …
De S-matic is een functie waarmee de automatische versnellingsbakken van modellen van Honda met de hand kunnen worden geschakeld. In 1999 is de S-matic voor het eerst toegepast bij …
De D-4D bestaat uit een lijn dieselmotoren die voorzien zijn van een turbocompressor met het Common Rail-systeem voor directe brandstofinjectie. Deze worden gemonteerd in de modellen van Toyota en …
De VSA (Vehicle Stability Assist) is een elektronisch systeem voor de stabiliteitscontrole waarmee de modellen van Honda en Acura zijn uitgerust. Het is eind negentiger jaren voor het eerst …
De TFSI (Turbo Fuel Stratified Injection) is een merknaam die deel uitmaakt van de Volkswagen Groep. Hiermee worden de turbogeladen motoren met een direct brandstofinjectiesysteem, waarvan de modellen van …
Om te begrijpen wat een sperdifferentieel is, moeten we eerst meer weten over de werking over een standaard open differentieel. Hiermee zijn de meeste auto’s uitgerust. Een open differentieel …
De TACshift (Touch Activated Control) is een handmatige schakelfunctie voor de automatische versnellingsbak, waarmee de Pontiac Grand Prix G-Force conceptwagen uit 2002 voor het eerst werd uitgerust. Vervolgens is …
Het systeem DSC (Dynamic Stability Control) is geïnstalleerd in auto’s van de merken BMW, Jaguar, Ford, Mazda, Land Rover en MINI. Het werkt op basis van het antiblokkeersysteem en …
TSI is een serie turbogeladen motoren voorzien van directe benzine-injectie, die door de Duitse Volkswagen Groep is vervaardigd. De allereerste TSI-motor heeft een capaciteit van 1,4 liter en is …
De Comfortronic is een automatische versnellingsbak voorzien van een handmatige schakelfunctie waarmee de modellen van Lancia zijn uitgerust. De werking van de Comfortronic De transmissie Comfortronic berust op een …
De Active Select is een functie voor het schakelen met de hand in automatische versnellingsbakken die worden gebruikt voor de modellen van Opel, Holden en Vauxhall. Begin 2000 is …
De Protronic is een traploze transmissie die voorzien is van een handmatige schakelfunctie is uitgerust. Ze worden gemonteerd in de modellen van Proton, afkomstig van PROTON Holdings Berhad, de …