XDi: SsangYong dieselmotoren met Common Rail directe brandstofinjectiesysteem

XDi: SsangYong dieselmotoren met Common Rail directe brandstofinjectiesysteem

De XDi is een lijn van turbogeladen dieselmotoren die zijn voorzien van het Common Rail brandstofinjectiesysteem. De motoren zijn gebruikt in de modellen van SsangYong. In 2004 kwamen ze voor het eerst op de markt. Zij beschikken over 4 of 5 cilinders in lijn. Het zijn voornamelijk onder licentie vervaardigde kopieën van Mercedes-Benz motoren, al zijn een aantal motoren door de firma SsangYong Motor zelf ontwikkeld.

Vaak voorkomende XDi-motoren

Code Motorinhoud in L Aantal cilinders Aantal kleppen Max. motorvermogen in pk Max. motorkoppel in Nm Productie vanaf Gebruikt in de modellen
D27DT  2.7 5 20 161–176 340–357 2004 Rexton/Rexton II; Kyron; Rodius I and II.
D20DT 2.0 4 16 141–142 310–360 2006 Actyon I and II; Actyon Sports I and II; Kyron.
D22DTR 2.2 4 16 178 400 2015 Rodius II; Korando III.
D20DTF 2.0 4 16 149–175 360 2010 Actyon II; Korando III
D20DTR 2.0 4 16 148–155 360 2012 Korando Turismo; Rexton I and II; Stavic.

Vaak voorkomende defecten aan de XDi-motoren

DefectenMotoren
Als gevolg van zijn gevoeligheid voor de brandstofkwaliteit kan de hogedrukbrandstofpomp defect raken.D27DT.
De brandstofinjectoren raken al snel verstopt.D27DT.  
Op de EGR-klep ontstaat snel koolstofafzetting.D27DT.
De kleppen voor de aansturing van de boostdruk en de uitlaatgasrecirculatie gaan vroegtijdig stuk.D20DT.
De hydraulische spanner van de distributieketting gaat vaak stuk.D20DT.
AUTODOC CLUB
Uw account is uw persoonlijke assistent

Het houdt uw auto-uitgaven bij, voert een autologboek en vervangingsschema en slaat uw aantekeningen en documenten op