De CRDe, mEagle, m2DiCR, mFalcon, mHawk en mPower zijn voornamelijk turbodieselmotoren die voorzien zijn van het Common Rail-brandstofinjectiesysteem. Diverse modellen van Mahindra zijn hiervan voorzien. Het merendeel betreft zelf ontwikkelde motoren van de Indiase producent Mahindra en Mahindra Ltd. Een aantal ervan is samen met Groupe PSA (tegenwoordig Stellantis) gebouwd.
De bijzonderheden van de motoren CRDe, mEagle, m2DiCR, mFalcon, mHawk en mPower
De motoren kunnen zowel voorzien zijn van een motorblok van gietijzer als van aluminium. Met het oog op een lager gewicht is het inlaatspruitstuk in sommige gevallen van kunststof. Bepaalde uitvoeringen zijn uitgerust met een dubbele turbo of een turbo met variabele geometrie en niet met een gewone turbo.
Vaak voorkomende CRDe, mEagle, m2DiCR, mFalcon, mHawk, en mPower motoren
Naam | Motorinhoud in L | Aantal cilinders | Max. motorvermogen in pk | Max. motorkoppel in Nm | Modellen van Mahindra die met deze motor zijn uitgerust |
mHawk | 1.5 | 3 | 71–100 | 195–240 | TUV300 (2015–tot nu) |
2.2 | 4 | 120–155 | 290–360 | Scorpio (2002–tot nu); Thar (2020–tot nu); Xylo (2012–2019) | |
mFalcon | 1.2 | 3 | 90 | 200 | KUV100 (2016–tot nu) |
mPower | 7.2 | 6 | 280 | 1050 | Blazo X 2020 |
mEagle | 2.5 | 4 | 112–114 | 240–260 | Xylo (2009–2014) |
M2DiCR | 2.5 | 4 | 63 | 195 | Thar (2015–2019); Bolero (2011–2020) |
CRDe | 2.5 | 4 | 94–105 | 218–247 | Scorpio (2002–2014); Xylo (2009–2019); Thar (2010–2020) |
2.2 | 4 | 120 | – | Goa 2010 |
Reageren