CRDe, mEagle, m2DiCR, mFalcon, mHawk en mPower: Mahindra dieselmotoren met Common Rail directe brandstofinjectiesysteem

CRDe, mEagle, m2DiCR, mFalcon, mHawk en mPower: Mahindra dieselmotoren met Common Rail directe brandstofinjectiesysteem

De CRDe, mEagle, m2DiCR, mFalcon, mHawk en mPower zijn voornamelijk turbodieselmotoren die voorzien zijn van het Common Rail-brandstofinjectiesysteem. Diverse modellen van Mahindra zijn hiervan voorzien. Het merendeel betreft zelf ontwikkelde motoren van de Indiase producent Mahindra en Mahindra Ltd. Een aantal ervan is samen met Groupe PSA (tegenwoordig Stellantis) gebouwd.

De bijzonderheden van de motoren CRDe, mEagle, m2DiCR, mFalcon, mHawk en mPower

De motoren kunnen zowel voorzien zijn van een motorblok van gietijzer als van aluminium. Met het oog op een lager gewicht is het inlaatspruitstuk in sommige gevallen van kunststof. Bepaalde uitvoeringen zijn uitgerust met een dubbele turbo of een turbo met variabele geometrie en niet met een gewone turbo.

Vaak voorkomende CRDe, mEagle, m2DiCR, mFalcon, mHawk, en mPower motoren

Naam Motorinhoud in L Aantal cilinders Max. motorvermogen in pk Max. motorkoppel in Nm Modellen van Mahindra die met deze motor zijn uitgerust
mHawk 1.5 3 71–100 195–240 TUV300 (2015–tot nu)
2.2 4 120–155 290–360 Scorpio (2002–tot nu); Thar (2020–tot nu); Xylo (2012–2019)
mFalcon 1.2 3 90 200 KUV100 (2016–tot nu)
mPower 7.2 6 280 1050 Blazo X 2020
mEagle 2.5 4 112–114 240–260 Xylo (2009–2014)
M2DiCR 2.5 4 63 195 Thar (2015–2019); Bolero (2011–2020)
CRDe 2.5 4 94–105 218–247 Scorpio (2002–2014); Xylo (2009–2019); Thar (2010–2020)
2.2 4 120 Goa 2010

    AUTODOC CLUB
    Uw account is uw persoonlijke assistent

    Het houdt uw auto-uitgaven bij, voert een autologboek en vervangingsschema en slaat uw aantekeningen en documenten op