U moet het wiel in de hoogste stand houden als u de bouten losdraait.
Stap 5
Neem het wiel eraf.
Stap 6
Reinig alle verbindingen van de draagarmen. Gebruik een staalborstel. Gebruik de WD-40 spray.
Stap 7
Schroef het bevestigingsmiddel dat de draagarm met de achterfusee verbindt los. Gebruik een combinatie steeksleutel Nr.21 Gebruik een dopsleutel Nr.21. Gebruik een ratelsleutel.
Stap 8
Reinig de bevestigingen van de stabilisatorbus beugels. Gebruik een staalborstel. Gebruik de WD-40 spray.
Stap 9
Schroef de bevestigingen van de stabilisatorbus beugels los. Gebruik XZN #10. Gebruik een ratelsleutel.
Stap 10
Schroef het bevestigingsmiddel dat de draagarm met het achtersubframe verbindt los. Gebruik een combinatie steeksleutel Nr.18 Gebruik een dopsleutel Nr.18. Gebruik een ratelsleutel.
Stap 11
Verwijder de bevestigingsbout. Gebruik een platte schroevendraaier. Gebruik een koevoet.
Stap 12
Verwijder de arm. Gebruik een koevoet.
Stap 13
Installeer een nieuwe arm. Gebruik een koevoet.
Stap 14
Breng de bevestigingsbouten aan. Gebruik een koevoet.
Stap 15
Schroef het bevestigingsmiddel dat de draagarm met het achtersubframe verbindt in. Gebruik een combinatie steeksleutel Nr.18 Gebruik een dopsleutel Nr.18. Gebruik een ratelsleutel.
Stap 16
Schroef de bevestigingen van de stabilisatorbus beugels vast. Gebruik XZN #10. Gebruik een momentsleutel. Draai deze vast tot een koppel van 45 Nm.
Stap 17
Ondersteun de fusee. Gebruik een hydraulische versnellingsbak krik.
Stap 18
Maak het bevestigingsmiddel dat de draagarm met de achterfusee verbindt vast. Gebruik een combinatie steeksleutel Nr.21 Gebruik een dopsleutel Nr.21. Gebruik een momentsleutel. Draai deze vast tot een koppel van 90 Nm.+90°
AUTODOC raadt aan:
Belangrijk! Zorg ervoor dat je nieuwe bevestigingen gebruikt.
Stap 19
Zet het bevestigingsmiddel dat de draagarm met het achtersubframe verbindt vast. Gebruik een combinatie steeksleutel Nr.18 Gebruik een dopsleutel Nr.18. Gebruik een momentsleutel. Draai deze vast tot een koppel van 95 Nm.
Stap 20
Verwijder de steun van onder de fusee.
AUTODOC raadt aan:
Vervanging: achterste onderste arm – VW Passat 3C5. Laat de versnellingsbakkrik soepel zakken, zonder geschok, teneinde de onderdelen en mechanismen niet te beschadigen.
Stap 21
Behandel alle verbindingen van de draagarmen. Gebruik een kopersmeermiddel.
Stap 22
Behandel het oppervlak waar de remschijf contact maakt met de velg. Gebruik een kopersmeermiddel.
Stap 23
Reinig het oppervlak van de remschijf. Gebruik een remmenreiniger.
Vervanging: achterste onderste arm – VW Passat 3C B6 Variant. Tip van AUTODOC:
Wacht enkele minuten na het aanbrengen van de spray.
Houd het wiel omhoog tijdens het vastschroeven van de bevestigingsbouten om verwondingen te vermijden.
Stap 25
Draai de wielbouten vast. Gebruik de krachtdopsleutel #17.
Stap 26
Verlaag de wagen en werk in kruisvolgorde bij het aanspannen van de wielbouten. Gebruik de krachtdopsleutel #17. Gebruik een momentsleutel. Draai deze vast tot een koppel van 120 Nm.
Stap 27
Verwijder de krik en de wielblokken.
Was deze handleiding nuttig?
Gelieve deze handleiding een cijfer van 1 t/m 5 te geven. Mocht u nog verdere vragen hebben, staan we altijd klaar om die te beantwoorden.
Aantal keer gestemd – 0
Op zoek naar de juiste banden?
Ontdek welke banden- en wielmaten compatibel zijn met het model VW Passat B6 Variant (3C5)
Het houdt uw auto-uitgaven bij, voert een autologboek en vervangingsschema en slaat uw aantekeningen en documenten op
Installeer de AUTODOC CLUB-app!
Uw persoonlijke uitgavenboekhouder, onderhoudstips, reminders over aanstaande afspraken en service-intervallen, instructies voor eigenhandige reparaties – allemaal op uw telefoon.
Scannen
Om de app te downloaden:
- scan de QR-code
- via de App Store downloaden
- bij Google Play downloaden
Weetjes en kneepjes voor VW Passat Variant (3C5)
Meer bekijken
Hoe u een wielbout vervangt | AUTODOC tips
Hoe u een lekke band eenvoudig repareert | AUTODOC tips
Doe-het-zelf remklauwrenovatie | AUTODOC tips
De 5 meest gemaakte fouten bij het vervangen van bougies | AUTODOC tips