Terug naar onderwerpen

tankklep vervangen
RENAULT MEGANE II Coupé-Cabriolet (EM0/1_)

  • RENAULT MEGANE II Coupé-Cabriolet (EM0/1_) 1.6 16V
    @user_1316775 Dec 30, 2022
    Lid
    de tankklep van mijn Cabrio is afgebroken/meegenomen, heb een andere 2e hands gekocht, maar hoe monteer ik die?
    ik dacht dat het loshalen van de 2 schroeven genoeg was, maar de klep beweegt wel een beetje, maar is , zonder veel kracht te zetten, niet los naar voren te trekken.
    Zitten er aan de binnenkant van carosserie nog meer schroeven/klemmetjes die losgehaald moeten worden of moet er nog veel meer los gehaald worden?
    Met de hand in de wielkast voelde ik alleen een slangetje dat gemakkelijk los kwam.
    Antwoorden

    Aangemaakt op

    30.12.22

    Recentste antwoord

    05.01.23

    Antwoorden

    1

    Weergaven

    411

  • @Combid Jan 05, 2023
    Lid
    Vervanging is niet zo makkelijk, maar een moeizaam proces. Om het te verwijderen, moet je de klep openen, de grendel verwijderen en vervolgens alle schroeven losdraaien. Verder langs de omtrek van het plastic zijn er bevestigingsgrendels en clips, door deze los te wrikken kun je ze eruit halen. Om het correct te verwijderen, moet je nog steeds de bevestigingen van de tankhals losdraaien. Probeer het, terwijl je het doet, wordt alles duidelijk. Je moet alles in omgekeerde volgorde monteren, als er corrosie is, moet het worden verwerkt.
    Antwoorden

Alleen geregistreerde gebruikers kunnen antwoorden

Installeer de AUTODOC CLUB-app

Uw persoonlijke uitgavenboekhouder, onderhoudstips, reminders over aanstaande afspraken en service-intervallen, instructies voor eigenhandige reparaties – allemaal op uw telefoon.

Autodoc CLUB app qr-code
Scannen

Om de app te downloaden:

Autodoc CLUB App icon