AUTODOC FORUM / Autodiscussies per merk. / RENAULT / Remschijven achteras vervangen

Terug naar onderwerpen

Remschijven achteras vervangen
RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_)

  • RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_) 1.6 (JM0C, JM0J, JM1B)
    @user_132497 Oct 31, 2020
    Lid
    Komt bij het verwisselen van de achterste remschijven de wiellagers altijd mee? Of moeten de wiellagers middels een poelietrekker zelf verwijderd worden.
    Met welk moment worden de schijven inclusief lagers weer vastgezet op de as.
    Groet
    Nico T
    Antwoorden

    Aangemaakt op

    31.10.20

    Recentste antwoord

    17.01.22

    Antwoorden

    3

    Weergaven

    427

  • @Librad Nov 06, 2020
    Lid
    Hoi. Ja, bij het vervangen van de achterste remschijven wordt aanbevolen ze samen met  lagers te vervangen en de centrale moer met kracht vast te draaien als de centrale moer op auto M20 is  = 220 Nm; en als centrale moer M24  is  dan de fase 01 80 Nm en de fase 02 280 Nm, maar met het aanhaalmoment moet u zelf kijken welke schroefdraad er op uw auto zit.
    Antwoorden
    • RENAULT GRAND SCÉNIC II (JM0/1_) 2.0
      @Groovy melkman @Librad Jan 11, 2022
      Lid
      Hoi,
      ik zie in de handleiding op deze site dat je de naaf met koppel 105nm kan vastdraaien. is dat dan weer wat anders ? ik snap het niet helemaal geloof ik
      Antwoorden
    • @Librad @Groovy melkman Jan 17, 2022
      Lid
      Hi! Uw auto kan structureel verschillen, dus houd u zich bij de reparatie van uw auto aan de aanhaalmomenten die in de technische documentatie van uw auto staan ​​aangegeven.
      Antwoorden

Alleen geregistreerde gebruikers kunnen antwoorden

Installeer de AUTODOC CLUB-app

Uw persoonlijke uitgavenboekhouder, onderhoudstips, reminders over aanstaande afspraken en service-intervallen, instructies voor eigenhandige reparaties – allemaal op uw telefoon.

Autodoc CLUB app qr-code
Scannen

Om de app te downloaden:

Autodoc CLUB App icon