AUTODOC FORUM / Autodiscussies per merk. / RENAULT / Toerental vliegt steeds plotseling omhoog

Terug naar onderwerpen

Toerental vliegt steeds plotseling omhoog
RENAULT TWINGO I (C06_)

  • RENAULT TWINGO I (C06_) 1.2 (C066, C068)
    @user_96382 Sep 02, 2020
    Lid
    De Twingo van mijn dochter heeft het probleem dat het toerental tijdens het rijden ineens enorm omhoog gaat. De auto begint dan ook te stinken. Kan al voorkomen bij korte rit in het dorp. Na uitzetten motor wil deze niet direct weer starten, dit lukt pas na een poosje wachten. Heeft iemand deze ervaring ook gehad en/of kan iemand mij in de goede richting sturen? Auto is bij de garage geweest, die konden niets vinden. Heb er zelf ook een paar ritten in gemaakt maar niets geconstateerd. Het probleem kan zomaar een poos afwezig zijn en dan weer steeds terugkomen. 
    Antwoorden

    Aangemaakt op

    02.09.20

    Recentste antwoord

    14.09.20

    Antwoorden

    4

    Weergaven

    491

  • @Lagen Sep 03, 2020
    Lid
    Check  het brandstofsysteem, als het naar brandstof stinkt, betekent het dat de auto overstroomt met brandstof, waardoor hij mogelijk slecht start.  Of misschien een gasklep
    Antwoorden
  • @Thopherch Sep 04, 2020
    Lid
    de gasklep kan ook stuk zijn
    Antwoorden
  • RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_) 1.6 Hi-Flex
    @Peter58 Sep 06, 2020
    Lid
    Ik denk ook aan de gasklep,  zogenaamde EGR klep ? demonteren en schoonmaken met remmenreiniger
    Antwoorden
  • @Spown Sep 14, 2020
    Lid
    Ja, begin hiermee. Misschien zijn er problemen met elektronica, bandt het CHECK lampje niet? 
    Antwoorden

Alleen geregistreerde gebruikers kunnen antwoorden

Installeer de AUTODOC CLUB-app

Uw persoonlijke uitgavenboekhouder, onderhoudstips, reminders over aanstaande afspraken en service-intervallen, instructies voor eigenhandige reparaties – allemaal op uw telefoon.

Autodoc CLUB app qr-code
Scannen

Om de app te downloaden:

Autodoc CLUB App icon