De motorkap gaat open en de dop van het remvloeistofreservoir wordt losgedraaid (om de remzuiger makkelijker in te drukken).
Het wiel wordt verwijderd.
Het remmechanisme wordt schoongemaakt van vuil.
De remklauwgeleiders worden losgeschroefd en als er bevestigingsbeugels zijn, worden deze dan met een schroevendraaier verwijderd.
De remblokken worden met een schroevendraaier een beetje verplaatst (plaats een krachtige platte schroevendraaier tussen de remblokken) om de remzuiger in te drukken. De oude remblokken worden verwijderd. De inbouwplaats wordt scoongemaakt van vuil.
De nieuwe remblokken worden geinstalleerd. Het wordt aanbevolen om de remklauwgeleiders te smeren, maar heel voorzichtig zodat het vet niet op de contactvlakken van de remblokken komt, anders werken de remmen niet.
Het remsysteem wordt in omgekeerde volgorde terug gemonteerd.
De remmen worden ontlucht, laat dan de nieuwe remblokken inlopen.