AUTODOC FORUM / Autodiscussies per merk. / RENAULT / Remblokken voor vervangen

Terug naar onderwerpen

Remblokken voor vervangen
RENAULT LAGUNA II Grandtour (KG0/1_)

  • RENAULT LAGUNA II Grandtour (KG0/1_) 3.0 V6 24V (KG0D)
    @user_471023 Jul 20, 2021
    Lid
    Ik wil mijn remblokken voor vervangen. Vroeger bij andere auto’s wel gedaan. Ik kan mij herinneren dat het eigenlijk best simpel is, maar weet het niet goed meer.
    Hoe gaat het ook weer stap voor stap?
    Moet ik nog ergens speciaal op letten?
    Alvast bedankt.
    Antwoorden

    Aangemaakt op

    20.07.21

    Recentste antwoord

    21.07.21

    Antwoorden

    1

    Weergaven

    361

  • @noortje75 Jul 21, 2021
    Lid
    De motorkap gaat open en de dop van het remvloeistofreservoir wordt losgedraaid (om de remzuiger makkelijker in te drukken).
    Het wiel wordt verwijderd.
    Het remmechanisme wordt schoongemaakt van vuil.
    De remklauwgeleiders worden losgeschroefd en als er bevestigingsbeugels zijn, worden deze dan met een schroevendraaier verwijderd.
    De remblokken worden met een schroevendraaier een beetje verplaatst (plaats een krachtige platte schroevendraaier tussen de remblokken) om de remzuiger in te drukken. De oude remblokken worden verwijderd. De inbouwplaats wordt scoongemaakt van vuil.
    De nieuwe remblokken worden geinstalleerd. Het wordt aanbevolen om de remklauwgeleiders te smeren, maar heel voorzichtig zodat het vet niet op de contactvlakken van de remblokken komt, anders werken de remmen niet.
    Het remsysteem wordt in omgekeerde volgorde terug gemonteerd.
    De remmen worden ontlucht, laat dan de nieuwe remblokken inlopen.
    Antwoorden

Alleen geregistreerde gebruikers kunnen antwoorden

Installeer de AUTODOC CLUB-app

Uw persoonlijke uitgavenboekhouder, onderhoudstips, reminders over aanstaande afspraken en service-intervallen, instructies voor eigenhandige reparaties – allemaal op uw telefoon.

Autodoc CLUB app qr-code
Scannen

Om de app te downloaden:

Autodoc CLUB App icon