Remblokken vervangen voorzijde AUDI
@Willithe3925.07.2024 12:41LidIk heb nog nooit zo'n remblokken vervangen met dit type remklauwontwerp, maar ik denk dat de vervanging niet anders is dan bij andere auto's, verwijder eerst de veer van het buitenste gedeelte en schroef vervolgens de geleiders los die zich onder de afdekkingen in de rubberen bussen bevinden en dat is alles , verwijder de remklauw om de remblokken te vervangen, probeer dit, alles moet lukken- AUDI A6 Avant (4F5, C6) 2.8 FSI quattroF. d.27.07.2024 14:29@Willithe39LidOk. Dank. Ik ga het in de loop van de volgende week proberen.
- AUDI A6 Avant (4F5, C6) 2.8 FSI quattroF. d.24.08.2024 11:09@Willithe39LidIk heb de blokken vervangen. De torx bouten eruit gedraaid. Dan kun je het buitenste deel van de remklauw er makkelijk uitschuiven.
Dan de binnenzijde van de geleidepennen gehaald. De geleidepennen heb ik er enkel uitgehaald om schoon te maken. De remzuiger met lijmklem terug gesteld met het oude remblok er in.
Daarna alles schoongemaakt en ingevet. Blokken er in en opnieuw gemonteerd.
Nu nu een paar 100-kilometer inreden en alles is weer goed. - AUDI A6 Avant (4F5, C6) 2.8 FSI quattroF. d.24.08.2024 11:11@Willithe39LidIk heb de blokken vervangen. De torx bouten eruit gedraaid. Dan kun je het buitenste deel van de remklauw er makkelijk uitschuiven.
Dan de binnenzijde van de geleidepennen gehaald. De geleidepennen heb ik er enkel uitgehaald om schoon te maken. De remzuiger met lijmklem terug gesteld met het oude remblok er in.
Daarna alles schoongemaakt en ingevet. Blokken er in en opnieuw gemonteerd.
Nu nu een paar 100-kilometer inreden en alles is weer goed.

Ik wil de remblokken van mijn Audi (A6/C6-4F5/Avant 10-2010) vervangen. Maar de uitvoering op YouTube filmpjes en autodocs zijn afwijkend. Diameter remschijf is 315mm en dikte 25mm.
De vraag is eigenlijk, hoe haal de handel uit elkaar?.
Ik doe er een paar foto’s bij.