AUTODOC FORUM / Autodiscussies per merk. / RENAULT / hoe maak ik de bobine kabel los van de renault megane bouwjaar 2007

Terug naar onderwerpen

hoe maak ik de bobine kabel los van de renault megane bouwjaar 2007
RENAULT

  • RENAULT MEGANE II Stationwagen (KM0/1_) 2.0
    @user_370036 May 22, 2021
    Lid
    Hoe  maak ik de de bougie staaf los v/d kabel zodat ik bij de bougie kan komen
    Antwoorden

    Aangemaakt op

    22.05.21

    Recentste antwoord

    01.06.21

    Antwoorden

    1

    Weergaven

    261

  • @schipperfeline Jun 01, 2021
    Lid
    Dat hangt af van het motortype
    Verwijderen
    1. Koppel de aardingsdraad los van de accu
    E7 J-motoren
    2. De bobines zijn geïnstalleerd in de rechterkant van het kleppendeksel
    3. Onthoud de installatie, koppel de hoogspanningsdraden los van de bougies en van de bobines
    Markeer indien nodig de draden.
    Bij D7F-motoren worden de draden in een speciale houder gezet waaraan een sleutel is bevestigd om hun uiteinden van de bougies te verwijderen.
    4. Koppel de multi-pins connector los van elke bobine
    5. Draai de bevestigingsschroeven los en verwijder de bobines van de montageplaat – onthoud de positie van de stoorzender.
    Let op: de basen van de bobines zijn verschillend, daarom kunnen ze alleen op hun plaats worden geïnstalleerd.
    K4J-motoren. K 4 M en F4R
    6. Toegang tot de bobines is mogelijk via de gaten in het inlaatspruitstuk. Koppel eerst de bedrading los van de bobines. Beschadig de connectoren niet
    7. Draai de bevestigingsschroeven los en verwijder alle spoelen van de bougies
    8. Controleer de staat van de o-ringen van de spoelen in het kleppendeksel, indien beschadigd – vervang deze.
    Antwoorden

Alleen geregistreerde gebruikers kunnen antwoorden

Installeer de AUTODOC CLUB-app

Uw persoonlijke uitgavenboekhouder, onderhoudstips, reminders over aanstaande afspraken en service-intervallen, instructies voor eigenhandige reparaties – allemaal op uw telefoon.

Autodoc CLUB app qr-code
Scannen

Om de app te downloaden:

Autodoc CLUB App icon