AUTODOC FORUM / Autodiscussies per merk. / NISSAN / Versnellingsbak vervangen bij 70.000 km?

Terug naar onderwerpen

Versnellingsbak vervangen bij 70.000 km?
NISSAN Qashqai / Qashqai+2 I Van (J10, JJ10E)

  • NISSAN Qashqai II (J11, J11_) 1.2 DIG-T
    @user_2280004 Feb 27, 2024
    Lid
    Automatische versnelling. Na de laatste APK kreeg ik het bericht dat de versnellingsbak vernieuwd moest worden. KM stand 70.000 km, leeftijd  8 jaar. Kosten 2000 euro. Schrok me een hoedje natuurlijk. Bij die leeftijd en km stand lijkt het mij wel heel vlot. Wat vinden jullie. Zou ik een second opinion moeten laten doen? Waar?
    Antwoorden

    Aangemaakt op

    27.02.24

    Recentste antwoord

    28.03.24

    Antwoorden

    3

    Weergaven

    64

  • @Trighom45 Feb 28, 2024
    Lid
    In dit geval is het mogelijk dat de versnellingsbak daadwerkelijk uitgevallen is, of de olie is verkeerd ververst of er verkeerde olie is bijgevuld. Ik zou aanraden om alleen originele olie te vullen, wat de autofabrikant aanbeveelt, en niet de analogen.
    Antwoorden
  • NISSAN Qashqai II (J11, J11_) 1.2 DIG-T
    @user_2280004 Mar 10, 2024
    Lid
    Alle onderhoudsbeurten werden door de officiële gecertificeerde Nissan dealer uitgevoerd. Blijft een raadsel.
    Antwoorden
    • @Trighom45 @user_2280004 Mar 28, 2024
      Lid
      dit is vreemd, maar ik kan niet twijfelen aan hun competentie. In dit geval moet  de versnellingsbak vernieuwd worden.
      Antwoorden

Alleen geregistreerde gebruikers kunnen antwoorden

Installeer de AUTODOC CLUB-app

Uw persoonlijke uitgavenboekhouder, onderhoudstips, reminders over aanstaande afspraken en service-intervallen, instructies voor eigenhandige reparaties – allemaal op uw telefoon.

Autodoc CLUB app qr-code
Scannen

Om de app te downloaden:

Autodoc CLUB App icon