AUTODOC FORUM / Autodiscussies per merk. / OPEL / Verschil remklauw en remtrommel

Terug naar onderwerpen

Verschil remklauw en remtrommel
OPEL Zafira A (T98)

  • OPEL ZAFIRA A (F75_) 1.8 16V (F75)
    @Guido_Autodoc Jul 09, 2021
    Lid
    Onlangs laatste remblokken en remschijven vervangen van mijn Opel zafira A (1999).

    Bij APK alles goedgekeurd. Was wel beetje zenuwachtig want het voelde als een examen.
    Had immers nog nooit eerder remmen vervangen. Na 4 keer wel meer vertrouwen in.

    Een jaar geleden begonnen met auto reparaties. Eerst kleine dingetjes en steeds meer grote projecten.

    Filmpjes en instructies van Autodoc erg handig. Meestal zoek ik wel meerdere instructies om echt te begrijpen hoe het werkt.

    Het lastigste vind ik nog steeds bouten, moeren, lagers etc. los krijgen als zo zwaar vastgeroest zijn. Zit erover te denken om een elektrische slagmoersleutel te kopen, maar krijg je hiermee wel hardnekkige onderdelen mee los?

    Ik merk wel zonder goede instructies heb ik geen goed gevoel bij wat ik doe.

    Vandaag bijvoorbeeld tweede PEITZ r160-76 trommelrem van mijn aanhanger onderhouden en lagers vervangen. Helaas erg weinig informatie over te vinden wat betreft afstellen.

    Iemand een idee waar ik aanhanger werkplaatshandboeken kan vinden?

    Antwoorden

    Aangemaakt op

    09.07.21

    Recentste antwoord

    09.07.21

    Antwoorden

    0

    Weergaven

    242

Alleen geregistreerde gebruikers kunnen antwoorden

Installeer de AUTODOC CLUB-app

Uw persoonlijke uitgavenboekhouder, onderhoudstips, reminders over aanstaande afspraken en service-intervallen, instructies voor eigenhandige reparaties – allemaal op uw telefoon.

Autodoc CLUB app qr-code
Scannen

Om de app te downloaden:

Autodoc CLUB App icon