AUTODOC FORUM / Autodiscussies per merk. / OPEL / schokdempers zafira b

Terug naar onderwerpen

schokdempers zafira b
OPEL

  • OPEL ZAFIRA B (A05) 1.8 (M75)
    @user_76408 Jul 31, 2020
    Lid
    ik heb een vraag over mijn vervanging schokdempers als je je dempers wil vervangen en je gaat kijken welke dempers voor jou auto beschikbaar zijn, nou het eerste paar die ik besteld had  waren die van bilstein prima dempers , heb ze er op gezet en er mee gereden ja ze zijn kei stug heb ze dan ook terug gestuurd en andere besteld en er ook onder gezet die waren van JGM6378T Schokdemper vooras TRW TWIN en daar mee gereden hebben kwam ik er achter dat ie nu reed als een slappe vaatdoek, dus dat was het ook niet toen viel mij ook al op de zuigerstang van de orginele schokdemper bijna de helft korter waren en de nieuwe dempers van bilstein en JGM6378T  TRW TWIN bijna 2x zolang waren du ik ben gaan denken als je de schokdempers van een zafira gaat ver vangen, vervang dan ook de veren maar welke veren ja dat is ook weer een probleem, heb op goed geluk veren besteld van monroe art. 3416 en daar wacht ik nu op maar met geluk zijn ze morgen binnen .
    Maar wat ik niet begrijp dat dit probleem nergens vermeld word en je zal zien als die nieuwe veren er onder liggen dat het dan wel goed is, hoop ik hahah.
    Antwoorden

    Aangemaakt op

    31.07.20

    Recentste antwoord

    22.08.20

    Antwoorden

    4

    Weergaven

    434

  • VW 1500,1600 (31) 1.5
    @Anne Smits Aug 05, 2020
    AUTODOC-expert
    Goede dag, bedankt voor uw bericht! We raden aan om compatibiliteit en vereiste specificaties van een product volgens de originele onderdeelnummers (OEM) te checken, die op de site vermeld zijn.
    We hebben ook de functie van compatibiliteit controle met uw auto. We zullen u graag er mee helpen.
    Met vriendelijke groet
    Antwoorden
    • OPEL ZAFIRA B (A05) 1.8 (M75)
      @user_76408 @Anne Smits Aug 21, 2020
      Lid
      Ja was het maar zo makkelijk vertel me dan eens voorveren van Monroe  SP3415 en de SP3416 als je onder dat oem  nummer gaat kijken dan zijn kunnen ze allemaal op die schokdemper  of auto , maar waar het om gaat dat je niet goed de verschillen van die dempers kan zien.
      Wat zijn dan de verschillen van de Monroe veren de SE3415   SP3415   en de  SP3416 die laatste veer heb ik er nu onder liggen tikkie te stug maar 100 keer beter dan de originelen.
      Groetjes Hennes                 
      Antwoorden
    • FIAT PANDA (169) 1.1
      @user_38641 @user_76408 Aug 21, 2020
      Lid
      Ze heb geen zin meer in denk ik.
      Antwoorden
    • OPEL ZAFIRA B (A05) 1.8 (M75)
      @user_76408 @user_38641 Aug 22, 2020
      Lid
      Nee denk ik ook, het moet niet te moeilijk worden haha
      Antwoorden

Alleen geregistreerde gebruikers kunnen antwoorden

Installeer de AUTODOC CLUB-app

Uw persoonlijke uitgavenboekhouder, onderhoudstips, reminders over aanstaande afspraken en service-intervallen, instructies voor eigenhandige reparaties – allemaal op uw telefoon.

Autodoc CLUB app qr-code
Scannen

Om de app te downloaden:

Autodoc CLUB App icon