Terug naar onderwerpen

Motorkap BMW X3 (E83) (01.2003 - 12.2011)

BMW X3 (E83) xDrive 20 d
@user_120037
17.07.2024 19:14
Lid

Ik heb problemen met de moterkap die kan ik van binnen uit niet openen de handel kan ik niet helemaal naar boven dat houd volgens mij in dat de staaldraad niet kapot is.

Hij gaat niet verder dan halverwege en heb dan weerstand en je hoort dan een klik bij het slot maar verder komt het niet ook als ik op de motorkap ga drukken tijdens het ontgrendelen.

Nu heb ik het filmje ook al beken met de 5 stappen en heb geprobeert met de spiegel en dan kijk ik op de film tegen een radiator aan en bij mijn X3 tegen kunststof plaatjes zie foto door de grill of iets dergelijks die op een een of ander manier open moeten gaan ook van onderen heb ik de bodem plaat er onder weggehad misschien dat ik er van onder kant er bij kan maar ook dat gaat niet lukken het zit ook daar vol. Wie o wie kan mij helpen bvb hartelijk dank.

Aangemaakt op

17.07.24

Recentste antwoord

01.08.24

Antwoorden

2

Weergaven

110

• @Donlyn
    31.07.2024 09:26
    Lid
    Bij dit model moet je de sloten bereiken niet via de radiatorroosters maar met behulp van een draad door de opening tussen de motorkap en de radiatorroosters, er zitten sloten achter de afdichting, maar ik begrijp niet wat er in de sloten moet worden geduwd.
    • BMW X3 (E83) xDrive 20 d
      @user_120037
      01.08.2024 20:36
      @Donlyn
      Lid
      Het is mij gelukt met veel duwen en trekken aan de motorkap de sloten zatten helemaal vast dus er moest wel een beetje druk en trek kracht op ge oefent worden en zo als jij al schreef tussen de motorkap en de gril ben ik toen ik ook achter gekomen toen die open was heb wat geprobeert met een schroeven draaier om dan te kijken of dat ging en zonder problemen voor het geval mij weer overkomt dan weet ik waar ik wezen moet en hoe. In ieder geval bedankt voor de reactie.
Autodoc CLUB App icon
Is het al tijd om onderdelen te vervangen? In onze app vind je nog betere aanbiedingen.
Scannen de QR-code AUTODOC CLUB-app
SCAN MIJ