AUTODOC FORUM / Autodiscussies per merk. / BMW / remblokken vervangen achter van 2 serie 2018 hoe stel ik handmatig de cilinder terug

Terug naar onderwerpen

remblokken vervangen achter van 2 serie 2018 hoe stel ik handmatig de cilinder terug
BMW 2 Gran Tourer (F46)

  • BMW 2 Active Tourer (F45) 220 i
    @user_283850 Mar 20, 2021
    Lid
    hoe  ik handmatig de cylinder terug stel achter
    Antwoorden

    Aangemaakt op

    20.03.21

    Recentste antwoord

    06.03.23

    Antwoorden

    12

    Weergaven

    603

  • @Sidlits Mar 22, 2021
    Lid
    Om de cilinder te duwen is er een speciaal gereedschap nodig YT-0610 YATO.
    Antwoorden
  • BMW 2 Active Tourer (F45) 220 i
    @user_283850 Mar 25, 2021
    Lid
    Bij deze BMW zit een elektrische handrem dan moet je het elektro motortje eraf pakken en dan ??????
    Antwoorden
  • @Sidlits Mar 30, 2021
    Lid
    Als het de montage van de cilinder belemmert, kan het motorje eraf gepakt worden
    Antwoorden
  • BMW 2 Active Tourer (F45) 220 i
    @user_283850 Mar 31, 2021
    Lid
    en dan als het motortje eraf is hoe krijg ik dan de zuiger terug ?????
    Antwoorden
  • @Sidlits Apr 02, 2021
    Lid
    klem de remklauw in de bankschroef en gebruik YT-0610 YATO om de cilinder te duwen.
    Antwoorden
  • BMW 2 Active Tourer (F45) 220 i
    @user_283850 Jan 13, 2022
    Lid
    Dit is voor een gewone remklauw
    Maar ik heb een met elektr handrem daar zit een elektr motor op voor de bediening van 
    De handrem
    En deze moet terug gesteld worden!!!!   Maar hoe dat is de vraag
    Antwoorden
    • @vandamjoelle @user_283850 Jan 17, 2022
      Lid
      als het elektrisch is, heb je dan een speciale computer nodig die de remklauw kan uitschakelen om de remblokken te vervangen en deze vervolgens weer kan inschakelen nadat je deze hebt vervangen, anders kan je deze kapot maken.
      mijn advies is om geen risico’s te nemen en naar een service te gaan die software heeft voor deze auto.
      Antwoorden
  • BMW 2 Active Tourer (F45) 220 i
    @user_283850 Jan 22, 2022
    Lid
    Dit is is een duidelijk antwoord
    Maar ik geloof dat het ook handmatig kan worden terug gesteld door het motortje van de klos af tepakken en dan kan ik de cylinder terug draaien .?
    Antwoorden
    • @vandamjoelle @user_283850 Jan 26, 2022
      Lid
      als je het anders zal doen, is de kans groot dat het mechanisme kapot gaat en het tot een dure reparatie of vervanging van het hele samenstel kan leiden.
      Antwoorden
  • BMW 2 Active Tourer (F45) 220 i
    @user_283850 Jul 31, 2022
    Lid
    Er is ook een mogelijkheid om het handmatig te doen door het elektrisch motortje van de remklos te schroeven
    en dan de inbus terug te draaien dan gaat de cilinder naar binne in de remklos
    Antwoorden
    • @vandamjoelle @user_283850 Aug 02, 2022
      Lid
      je kan natuurlijk zelf kiezen wat voor je handiger is, maar je veiligheid en de veiligheid van het besturen van de auto hangen hiervan af, dus door geld te besparen op een service, breng je je veiligheid in gevaar. Nogmaals, ik raad aan om contact op te nemen met de service. Er zijn verschillende varianten en manieren, maar de vraag is of het het waard is of niet.
      Antwoorden
  • BMW 1 Hatchback (E81) 120 d
    @user_1446009 Mar 06, 2023
    Lid
    als het net zo is als bij mijn alfa romeo,kan je via de boardcomputer de remservice aktiveren,dit geeft de electro stelmotor de opdracht om de handrem los te zetten,hierna kan je de remzuiger met een passende tang terug duwen,of beter een remzuiger spreider te gebruiken.
    succes.
    Antwoorden

Alleen geregistreerde gebruikers kunnen antwoorden

Installeer de AUTODOC CLUB-app

Uw persoonlijke uitgavenboekhouder, onderhoudstips, reminders over aanstaande afspraken en service-intervallen, instructies voor eigenhandige reparaties – allemaal op uw telefoon.

Autodoc CLUB app qr-code
Scannen

Om de app te downloaden:

Autodoc CLUB App icon