AUTODOC FORUM / Autodiscussies per merk. / VOLVO / Heeft de Volvo d4 motorproblemen?

Terug naar onderwerpen

Heeft de Volvo d4 motorproblemen?
VOLVO V70 III (135)

  • VOLVO | V70 III (135)
    @mohammedgeerman May 12, 2021
    Lid
    Ik ben een rustige rijder en met het oog op het brandstofverbruik zet ik de motor van mijn Volvo V70 GT8 D4 vaak in de ECO-stand. Laatst werd gewezen op eventuele motorproblemen bij de Volvo D4: de brandstofbesparing wordt teniet gedaan door de latere hoge rekening voor een verstopte roetfilter. Is het niet beter om af en toe lekker te scheuren om het systeem schoon te branden? Wat denken jullie?
    Antwoorden

    Aangemaakt op

    12.05.21

    Recentste antwoord

    14.05.21

    Antwoorden

    1

    Weergaven

    1076

  • @delariveboxliek May 14, 2021
    Lid
    Dat is inderdaad nou net het probleem met de V70. Ik maak bewust regelmatig een rit op de snelweg om hem goed warm te krijgen. Zonder ECO heb ik een verbruik van 7.0 op de 100 km, maar liever dat dan dat hij straks met een volle EGR of roetfilter weer naar de garage moet. De start/stop zet ik ook uit: dat herhaaldelijke aan- en uit slaan is volgens mij niet goed. Wie dat ooit heeft bedacht…. 
    Antwoorden

Alleen geregistreerde gebruikers kunnen antwoorden

Installeer de AUTODOC CLUB-app

Uw persoonlijke uitgavenboekhouder, onderhoudstips, reminders over aanstaande afspraken en service-intervallen, instructies voor eigenhandige reparaties – allemaal op uw telefoon.

Autodoc CLUB app qr-code
Scannen

Om de app te downloaden:

Autodoc CLUB App icon