AUTODOC FORUM / Autodiscussies per merk. / VOLVO / Volvo V40 D2 motor problemen advies

Terug naar onderwerpen

Volvo V40 D2 motor problemen advies
VOLVO V40 Hatchback (525, 526)

  • VOLVO | V40 Hatchback (525, 526)
    @norah84 May 10, 2021
    Lid
    Goedendag,
    Hopelijk ben ik hier aan het juiste adres voor deskundig advies over de Volvo V40 D2  en motor-problemen die zouden kunnen optreden.
    Ik kan een Volvo V40 D2 Summum met manuele transmissie kopen. Daarmee ga ik jaarlijks zo’n 30.000 km zakelijk zowel als privé afleggen. Onlangs hoorde ik iets over hoge onderhoudskosten wanneer de Volvo zo’n 200.000 km heeft gereden. Is hier iets van aan? Ik ben benieuwd naar meningen over dit thema. Vriendelijke dank bij voorbaat.
    Antwoorden

    Aangemaakt op

    10.05.21

    Recentste antwoord

    16.08.21

    Antwoorden

    3

    Weergaven

    1960

  • @mathijsvanloon May 12, 2021
    Lid
    Voorspellingen doen over het onderhoud van een auto met 200k op de teller blijft lastig. Je hebt dan altijd meer kosten dan voorheen. De Volvo V40 staat hierom niet speciaal bekend. Hangt er natuurlijk ook vanaf HOE je die 200.000 km hebt afgelegd. Zo’n Zweed kan overigens wel wat hebben, hoor. 
    Antwoorden
  • VOLVO V70 II (285) 2.4
    @Boeli Aug 16, 2021
    Lid
    check voor koolstof vervuiling in het block. 
    Egr klep wil nog wel eens dicht gaan zitten. met vervuiling van blok tot gevolg en mogelijk schade
    Verder olie vervang interval op max 10.000 km houden.
    Had er een dealer onderhouden veel snelweg km en lange stukken maar toch als ik over 10 k ging ratelen bij koude motor.
    Daarna voor iedere olie wissel motor spoeling er bij gedaan 7500km interval en egr schoon gemaakt en map en maf sensoren schoon gemaakt. Dat was bij 188k+ turbo vervangen door koolvervuiling. nu op 240k en blok netjes schoon geen problemen.
    Antwoorden
  • @kayleighjanszmu Aug 16, 2021
    Lid
    voor alle auto’s, o.a Volvo, is er een bepaalde procedure voor het vervangen van alle vloeistoffen, de fabrikant raadt aan om alle vloeistoffen volgens de voorschriften te verversen, en als er aan alle bovenstaande vereisten wordt voldaan, zijn er geen problemen met de motor.
    Antwoorden

Alleen geregistreerde gebruikers kunnen antwoorden

Installeer de AUTODOC CLUB-app

Uw persoonlijke uitgavenboekhouder, onderhoudstips, reminders over aanstaande afspraken en service-intervallen, instructies voor eigenhandige reparaties – allemaal op uw telefoon.

Autodoc CLUB app qr-code
Scannen

Om de app te downloaden:

Autodoc CLUB App icon