AUTODOC FORUM / Autodiscussies per merk. / FORD / ford S-max 2006 2.0 tdci 103 kw 140pk motor: QXWB

Terug naar onderwerpen

ford S-max 2006 2.0 tdci 103 kw 140pk motor: QXWB
FORD

  • @user_247743 Feb 18, 2021
    Lid

    de motor slaat niet meer aan, nadat ik de diesel filter heb afgelaten voor eventueel voor eventueel water bezinking , maar daar was er geen .Daarna heb ik ontlucht. Wat ik vreemd vindt is dat er geen geluid hoor van de diesel aanzuigpomp en ook geen diesel zie vloeien in de darm .

    Waar zit de aanvoerpomp en waar zitten  de zekering(en) van deze en de relais hiervan?
    Antwoorden

    Aangemaakt op

    18.02.21

    Recentste antwoord

    18.02.21

    Antwoorden

    1

    Weergaven

    225

  • @Preal1971 Feb 18, 2021
    Lid
    Als er lucht in het systeem zit, gaan we dan nergens heen.
    Wat moest er gedaan worden:
    Als de buis, de OUT-buis die naar de motor gaat, luchtig is, halen we deze uit de klinken (3 stuks), weghalen de buis en vullen schone brandstof met een injectiespuit totdat alle luchbellen zijn verwijderd. We dempen het en leggen het terug.
    We draaien het filter, verbinden de IN-buis, schroeven de bovenste plug los en vullen  er schone brandstof met een injectiespuit totdat de brandstof uit de OUT-buis komt. Daarna verbinden we meteen OUT.
    We starten de auto, misschien lang, daarna houden we het toerental meteen tot 3000 toeren, wachten tot de assistent ons zegt dat alle luchtbellen uit de buis verdwenen zijn.
    Antwoorden

Alleen geregistreerde gebruikers kunnen antwoorden

Installeer de AUTODOC CLUB-app

Uw persoonlijke uitgavenboekhouder, onderhoudstips, reminders over aanstaande afspraken en service-intervallen, instructies voor eigenhandige reparaties – allemaal op uw telefoon.

Autodoc CLUB app qr-code
Scannen

Om de app te downloaden:

Autodoc CLUB App icon