Terug naar onderwerpen

Buitentemperatuur aanwijzing Cmax (2016) functioneert niet goed, en park assist regelmatig in storing FORD C-Max II (DXA/CB7, DXA/CEU)

@user_63197
03.08.2021 15:47
Lid
Wie kan mij helpen. De buitentemperatuur aanwijzing van onze Cmax loopt na het starten en wegrijden vrij snel op tot 51 graden.  Sensor kan vlgns de dealer niet apart worden vervangen maar moet compleet met buitenspiegel worden vervangen.   Is hier een andere oplossing voor ? kan het een stekker probleem zijn ?

Daarnaast gaat het Park-assist systeem regelmatig in storing. Als de de auto vervolgens wordt geparkeerd is de storing daarna (na enige tijd) weer verdwenen.   proces herhaalt zich zeer onregelmatig…. wat kan het probleem zijn ? 

Aangemaakt op

03.08.21

Recentste antwoord

29.04.24

Antwoorden

4

Weergaven

1390

• BMW 1 (E87) 116 i
    @Anne Smits
    04.08.2021 13:16
    AUTODOC-expert
    Het is heelas moeilijk om de oorzaak van het probleem te bepalen zonder diagnose, maar hoogstwaarschijnlijk zit het probleem in de contacten, probeer de spiegel te verwijderen en alle contacten op de chip schoon te maken, evenals op de temperatuursensor zelf, misschien is er water geraakt daar en ze zijn geoxideerd.

Het geldt ook voor de parkeersensoren, aangezien ze zich aan de achterkant van de bumper bevinden, kan er water komen, en dat leidt tot kortsluiting. Probeer alle batterijen schoon te maken.
    • @user_63197
      05.08.2021 16:17
      @Anne Smits
      Lid
      Thx anne, ik ga het proberen.  Is er een handleiding hoe de rechter zijspiegel is te demonteren? is er speciaal gereedschap nodig ? 
      Groet, jaap smit
    • BMW 1 (E87) 116 i
      @Anne Smits
      10.08.2021 14:12
      @user_63197
      AUTODOC-expert
      Bedankt voor uw reactie! Helaas hebben we geen gedetailleerde informatie met betrekking tot verwijderen en demontage van deze spiegel. 
      We raden u ook aan om contact met een garage/autoservice op te nemen voor consultaite.
  • @R. m.
    29.04.2024 20:58
    Lid
    Wat was de oorzaak van dit probleem ?

Ik heb momenteel precies hetzelfde 
    De buitentemperatuur gaat omhoog tijdens het rijden en de park assist gaat af en toe in storing
Autodoc CLUB App icon
Is het al tijd om onderdelen te vervangen? In onze app vind je nog betere aanbiedingen.
Scannen de QR-code AUTODOC CLUB-app
SCAN MIJ