Handleidingen over het vervangen van Verwarming / Ventilatie op de auto

Handleidingen en tips betreffende reparatie en onderhoud aan Verwarming / Ventilatie

Hier kunt u talloze onderhoudsleidraden en -tutorials voor Verwarming / Ventilatie vinden
Merk
Model
Categorie van het auto-onderdeel

Verwarming / Ventilatie – vervanging van onderdelen: Stapsgewijze handleidingen

Wilt u meer nuttige informatie krijgen?

Stel vragen of deel uw bedrevenheid bij reparaties op het autoforum. Meld u aan voor updates om geen nieuwe handleidingen mis te lopen.

Verwarming / Ventilatie: leidraden voor vervanging en reparatie
Reparatie Verwarming / Ventilatie stap-voor-stap guide Pdf

Verwarming / Ventilatie: Meest bekeken autoreparatietutorials

Los problemen met uw auto op door onze handige videogids te bekijken
Interieurventilator
Meer bekijken
  • Stap voor Stap Video Handleiding voor Ventilatie systeem?
    Handleiding: Hoe een ventilatormotor vervangen op een SKODA OCTAVIA 2 (1Z3)
Geen antwoord in de videotutorials gevonden? U kunt een vraag over deze vervanging stellen op ons online forum .
Verwarming / Ventilatie onderhouds en reparatie handleidingen online
Trucjes van de AUTODOC CLUB
  • Verwarming / Ventilatie vervangende tips
    Zo herstel je een stuurwiel | AUTODOC tips
  • Advies over Verwarming / Ventilatie onderhoud
    5 meest voorkomende fouten bij het vervangen van schokdempers | AUTODOC tips
  • Onderhoudsadvies Verwarming / Ventilatie
    Hoe en waarom je olie controleren | AUTODOC tips
  • Verwarming / Ventilatie onderhouds tips
    Checks die je na de winter aan jouw auto moet uitvoeren | AUTODOC tips
Installeer de AUTODOC CLUB-app!
Uw persoonlijke uitgavenboekhouder, onderhoudstips, reminders over aanstaande afspraken en service-intervallen, instructies voor eigenhandige reparaties – allemaal op uw telefoon.
Verwarming / Ventilatie onderhoudshandleiding - scannen de QR-code en installeren de AUTODOC CLUB-app
Scannen

Om de app te downloaden:

  • - scan de QR-code
  • - via de App Store downloaden
  • - bij Google Play downloaden
AUTODOC CLUB
Uw account is uw persoonlijke assistent

Het houdt uw auto-uitgaven bij, voert een autologboek en vervangingsschema en slaat uw aantekeningen en documenten op

Veelgestelde vragen over inspectie- en reparatiebeurten aan het verwarmingssysteem van de auto

Wat zijn oorzaken voor defecten aan het autoverwarmingssysteem?

Het autoverwarmingssysteem stopt met functioneren als er ook maar één van de onderdelen ervan uitvalt. De thermostaat kan vastlopen doordat er koelvloeistof van slechte kwaliteit wordt gebruikt. De HVAC-regelaar en het relais kunnen ten gevolge van een gebrekkige bedrading doorbranden. De buizen en de radiator van de verwarming raken op den duur hun dichtheid kwijt, waardoor er koelmiddel lekt en er lucht in het systeem binnendringt. Verstopte luchtleidingen, een slecht interieurfilter of beschadigingen aan de kleppen of de ventilator hebben tot gevolg dat er minder warme lucht in het passagierscompartiment terechtkomt. Een geblokkeerde waterpomp is niet in staat de koelvloeistof te laten circuleren.

Waarom doet het verwarmingssysteem het alleen tijdens het rijden?

Het functioneren van het verwarmingssysteem van de auto is direct afhankelijk van de werking van het koelsysteem van de motor. Er wordt koelmiddel door de radiator en de leidingen rondgepompt. De door een riem aangedreven waterpomp zorgt voor de aanvoer daarvan. De riem beweegt alleen bij een draaiende motor. Voor het opwarmen van de koelvloeistof en de afgifte ervan aan de verwarmingsradiateur dient de motor op bedrijfstemperatuur gekomen te zijn. Door de ventilator wordt koude lucht door de radiateur geperst en verwarmd en vervolgens in de passagiersruimte gebracht.

Waarom vergt de opwarming van de passagiersruimte zoveel tijd?

Het opwarmen van grote voertuigen duurt langer dan bij compacte voertuigen. Bovendien duurt het opwarmen van zowel de motor als de passagiersruimte bij temperaturen onder het vriespunt langer. Door hun geringe brandstofverbruik doen dieselmotoren er langer over om op bedrijfstemperatuur te komen dan benzinemotoren. Zodoende is het in de dieselauto's langer koud. Bij bepaalde elektrische voertuigen functioneert het verwarmingssysteem niet optimaal door het geringe vermogen van de thermo-elektrische kachel.