U moet het wiel in de hoogste stand houden als u de bouten losdraait.
Stap 5
Neem het wiel eraf.
Stap 6
Reinig het bevestigingsstuk dat het spoorstangeind met de fusee verbindt. Gebruik een staalborstel. Gebruik de WD-40 spray.
Stap 7
Verwijder de splitpen die de bevestiging van het spoorstangeinde vastmaakt. Gebruik een koevoet. Gebruik een platte schroevendraaier. Gebruik een rondbektang.
Stap 8
Verwijder de splitpen. Gebruik een koevoet. Maak gebruik van een nijptang.
Stap 9
Schroef de bevestigingsmoer van het einde aan de fusee. Gebruik een dopsleutel Nr.17. Gebruik een wringijzer.
Stap 10
Markeer of meet tijdens de de-installatie de exacte positie van het kogelgewricht op de spoorstang, of tel het aantal omwentelingen om een verkeerde uitlijning achteraf te voorkomen. Gebruik een schuifmaat.
Stap 11
Maak de contramoer los die het spoorstangeinde aan de spoorstang vasthoudt. Gebruik een combinatie steeksleutel Nr.19
Stap 12
Ontkoppel het spoorstangeinde van de fusee. Gebruik een kogelgewrichttrekker.
Stap 13
Schroef het einde uit de spoorstang.
Stap 14
Maak de plekken waar het spoorstangeind gemonteerd zit schoon. Gebruik een staalborstel. Gebruik de WD-40 spray.
Stap 15
Schroef een nieuw spoorstangeinde vast.
Vervanging: spoorstangeind – Citroen C1 1 PM PN. De experts van AUTODOC bevelen aan:
Onthoud tijdens de installatie van het spoorstangeinde om hetzelfde aantal omwentelingen te gebruiken of dezelfde lengte van de draad zichtbaar te houden als de meting.
Stap 16
Verbind het spoorstangeinde aan de fusee.
Stap 17
Schroef de bevestigingsmoer die het spoorstangeind met de fusee verbindt vast. Gebruik een dopsleutel Nr.19. Gebruik een ratelsleutel.
Stap 18
Markeer of meet tijdens de de-installatie de exacte positie van het kogelgewricht op de spoorstang, of tel het aantal omwentelingen om een verkeerde uitlijning achteraf te voorkomen. Gebruik een schuifmaat.
Stap 19
Maak de contramoer van de spoorstang vast. Gebruik een combinatie steeksleutel Nr.17 Gebruik een combinatie steeksleutel Nr.19 Gebruik een momentsleutel. Draai deze vast tot een koppel van 47 Nm.
Stap 20
Markeer of meet tijdens de de-installatie de exacte positie van het kogelgewricht op de spoorstang, of tel het aantal omwentelingen om een verkeerde uitlijning achteraf te voorkomen. Gebruik een schuifmaat.
Stap 21
Draai de bevestigingsmoer die het spoorstangeind met de fusee verbindt aan. Gebruik een dopsleutel Nr.19. Gebruik een momentsleutel. Draai deze vast tot een koppel van 33 Nm.
Stap 22
Behandel het bevestigingsstuk dat het spoorstangeind met de fusee verbindt met een daarvoor bedoeld middel. Gebruik een kopersmeermiddel.
Stap 23
Behandel het oppervlak waar de remschijf contact maakt met de velg. Gebruik een kopersmeermiddel.
Stap 24
Reinig het oppervlak van de remschijf. Gebruik een remmenreiniger.
AUTODOC raadt aan:
Vervanging: spoorstangeind – Citroen C1 1 PM PN. Wacht een paar minuten af na het aanbrengen van de spray.
Stap 25
Installer het wiel.
Vervanging: spoorstangeind – Citroen C1 1 PM PN. Tip van AUTODOC:
Houd het wiel omhoog tijdens het vastschroeven van de bevestigingsbouten om verwondingen te vermijden.
Stap 26
Draai de wielbouten vast. Gebruik de krachtdopsleutel #17.
Stap 27
Verlaag de wagen en werk in kruisvolgorde bij het aanspannen van de wielbouten. Gebruik een momentsleutel. Draai deze vast tot een koppel van 100 Nm.
Het houdt uw auto-uitgaven bij, voert een autologboek en vervangingsschema en slaat uw aantekeningen en documenten op
Installeer de AUTODOC CLUB-app!
Uw persoonlijke uitgavenboekhouder, onderhoudstips, reminders over aanstaande afspraken en service-intervallen, instructies voor eigenhandige reparaties – allemaal op uw telefoon.
Scannen
Om de app te downloaden:
- scan de QR-code
- via de App Store downloaden
- bij Google Play downloaden
Weetjes en kneepjes voor CITROËN C1 (PM_, PN_)
Meer bekijken
Wat te doen als het airbaglampje brandt | AUTODOC tips
5 dingen die je niet moet doen met een geautomatiseerde handgeschakelde versnellingsbak | AUTODOC
Dingen die u nooit dient te doen met uw handgeschakelde versnellingsbak | AUTODOC tips
DIY-reparatie van de achteras | Reparatie van de aandrijflijn – Deel 2