AUTODOC FORUM / Autodiscussies per merk. / MERCEDES-BENZ / Verminderd vermogen na ongeveer 20 minuten

Terug naar onderwerpen

Verminderd vermogen na ongeveer 20 minuten
MERCEDES-BENZ SPRINTER 5-t Bestelwagen (906)

  • MERCEDES-BENZ SPRINTER 5-t Bestelwagen (906) 518 CDI (906.653, 906.655, 906.657)
    @user_1650461 Jun 07, 2023
    Lid
    Ik heb sinds kort een probleem met mijn sprinter 518 uit 2007.
    De auto verliest zijn vermogen na 20 minuten.
    Ik heb deze bus al een paar jaar maar de laatste jaren rijdt ik er niet veel lange stukken meer mee( ander werk).
    Ik krijg deze storings meldingen 1451 ( dit heeft hij altijd algedaan sinds ik de bus heb) en p1955, maar ook als deze meldingen niet verschijnen verliest hij zijn vermogen.
    Als je met de cruisecontrol rijdt merk je er niets van maar zo gauw je extra gas wil geven doet hij niet veel meer.
    Ik dacht eerst dat de uitlaat misschien dicht zat maar als je de auto opnieuw start doet hij het weer prima, helaas dan maar een paar minuten.
    Iemand een idee wat dit kan zijn ?
    Alvast bedankt,
    Groet Ben
    Antwoorden

    Aangemaakt op

    07.06.23

    Recentste antwoord

    25.11.23

    Antwoorden

    2

    Weergaven

    270

  • MERCEDES-BENZ | SPRINTER 5-t Bestelwagen (906)
    @Kond_789 Jun 12, 2023
    Lid
    Als alternatief is een defecte ontluchtingsmagneetklep of Canister Vent-solenoïdeharnas open of kortgesloten, of een defect ontluchtingssolenoïdecircuit of een defecte aandrijflijnbesturingsmodule (PCM). Voor een meer correcte definitie zou ik aanraden contact op te nemen met de service.
    Antwoorden
  • MERCEDES-BENZ SPRINTER 3-t Bus (903) 316 CDI (903.671, 903.672, 903.673)
    @user_2028923 Nov 25, 2023
    Lid
    Ik heb deze ervaring ook gehad, maar na vervangen van de brandstoffilter was het verholpen. Blijkt toch dat er in het buitenland bij sommige popstations mindere kwaliteit van de dieselolie is. ook is het dan noodzaak een toevoeging (moly) te doen.
    Antwoorden

Alleen geregistreerde gebruikers kunnen antwoorden

Installeer de AUTODOC CLUB-app

Uw persoonlijke uitgavenboekhouder, onderhoudstips, reminders over aanstaande afspraken en service-intervallen, instructies voor eigenhandige reparaties – allemaal op uw telefoon.

Autodoc CLUB app qr-code
Scannen

Om de app te downloaden:

Autodoc CLUB App icon