Terug naar onderwerpen

Spyball alarm defect FIAT Ducato I Van (290) (03.1989 - 05.1994)

FIAT DUCATO Box (290) 2.5 TD
@user_2912386
24.09.2024 11:30
Lid

Ik ben sinds kort eigenaar van een Fiat Ducato (290) 2.5 TD camper uit 1996. Hierin zit een spyball alarm installatie waar door voorgaande eigenaar aan “gesleuteld” is. Nadat ik een lampje in het dashbord vervangen heb start de auto niet meer. Slaat niet aan, startmotor doet wel zijn werk. Ik zag de spyball module onder het dashbord zitten alwaar diverse draden waren los geknipt, en waar diverse draden los hingen die overal zijn door verbonden met….

Vraag: omdat de motor niet aanslaat vraag ik mij af of er een geschakelde klep in de brandstof leiding zou kunnen zitten.

Aangemaakt op

24.09.24

Recentste antwoord

25.09.24

Antwoorden

1

Weergaven

133

• FIAT DUCATO Box (290) 2.5 TD
    @user_2912386
    25.09.2024 12:11
    Lid
    Probleem gevonden. Een aarde kabeltje naar de verlichting bij de bestuurders deur was los geraakt. Hierdoor werd de dieselpomp afgesloten van de brandstofleiding. Ja, dan wil starten ook niet lukken. Pfooe was ff zoeken maar gevonden. Weet nu wel dat dit spyball alarm op de meest vreemde plekken is aangesloten. Ik laat het lekker zitten zo als het nu zit, en in de loop van de tijd gaat er een nieuwe kabelboom in zodat dit systeem in de prullenbak verdwijnt. 1 grote ellende
Autodoc CLUB App icon
Is het al tijd om onderdelen te vervangen? In onze app vind je nog betere aanbiedingen.
Scannen de QR-code AUTODOC CLUB-app
SCAN MIJ