Terug naar onderwerpen

Problemen boordcomputer DACI DUSTER III September 2024 DACIA Duster III (P1310) (11.2023 - ...)

DACIA Duster III (P1310) 1.0 ECO G-100
@user_3339426
07.02.2025 17:58
Lid

=//= Ik heb een vraag:

In september 2024 onze 5e Dacia in ontvangst genomen (en de 3e Duster): 1.0 ltr 3 cylinder op LPG, model Expression.

Vanaf het begin problemen met de boordcomputer gehad (+ beeldscherm):

Normaal start dit op (met een begeleidend muziekje) als het portier geopend wordt.

Bij ons werkt het soms, soms met vertraging en soms pas na een geforceerde reset. Op 9 november (na wat telefoontjes) dit schriftelijk gemeld bij onze (sub) dealer, Auto Dijkwel in Vlissingen (waar we overigens verder wel tevreden over zijn).

Zij contacteerden Renault Nederland B.V. die als antwoord gaven dat de problemen met software bekend waren (!) maar dat er in december 2024 een systeem update in de planning stond.

Die kwam er dus niet. Dus in januari opnieuw gevraagd. Nu werd eind februari genoemd.

Als het systeem niet werkt, werkt dus ook de achteruitrijcamera en de radio niet. Ook de navigatie met Google maps/Android kunnen we vergeten.

Ik heb nu Renault ingelicht dat mijn rechtsbijstand meeleest en dat het verhaal van vertragen en ontwijken hier stopt. >>> Wie heeft hetzelfde probleem?

Aangemaakt op

07.02.25

Recentste antwoord

07.02.25

Antwoorden

1

Weergaven

311

• DACIA Duster III (P1310) 1.0 ECO G-100
    @user_3339426
    07.02.2025 18:01
    Lid
    Op de foto's 2 hoeksteunen ter hoogte van de voorruit. Deze brokkelen spontaan af. Renault Nederland B.V. is niet in staat om -na 2 maanden- te vertellen wanneer deze geleverd kunnen worden (Terwijl bij elke Duster die de fabriek verlaat deze onderdelen gewoon geïnstalleerd worden). Onbegrijpelijk ...
Autodoc CLUB App icon
Is het al tijd om onderdelen te vervangen? In onze app vind je nog betere aanbiedingen.
Scannen de QR-code AUTODOC CLUB-app
SCAN MIJ