AUTODOC FORUM / Autodiscussies per merk. / DACIA / koplamp rechts(dim)werkt niet

Terug naar onderwerpen

koplamp rechts(dim)werkt niet
DACIA

  • DACIA LOGAN MCV II TCe 90
    @weetal Jan 07, 2021
    Lid
    in bezit van een dacia logan mcv van 2017.auto voldoet  goed,alleen moet nu juist met deze kou het rechter dimlicht niet willen branden.nieuwe lamp geplaatst….werkt niet,zekering vervangen………werkt niet.
    waarschijnlijk zit er ergens een relais wat niet goed werkt…..maar…..waar zit dat ding?
    vraag is dus bestaat er een elektrisch schema van deze auto en hoe kom ik daar dan aan?
    is er iemand die mij kan vertellen waar de zekering kast in de motorruimte zit,waarschijnlijk zit het relais daarin?en dan tevens een beschrijving van zekeringen en relais in deze kast.?
    veel vragen……hoop dat ik hier het juiste antwoord vind.
    alvast bedankt,  johan
    Antwoorden

    Aangemaakt op

    07.01.21

    Recentste antwoord

    17.01.21

    Antwoorden

    3

    Weergaven

    1275

  • @Syrument Jan 08, 2021
    Lid
    We moeten naar het dashboard kijken. Als het groene lampje (wijzer) brandt, is het circuit van de stuurkolomschakelaar naar de zekering intact.
    We  moeten de zekeringen met een multimeter checken en daarana de spanning op de dimlichtdraad controleren .
    Mijn blok barstte en de dimlichtt connector bungelde in de lucht. Misschien heeft die van u  geoxideerd.
    Antwoorden
    • DACIA LOGAN MCV II TCe 90
      @weetal @Syrument Jan 14, 2021
      Lid
      tot aan beide zekeringen(4 en 5)links resp. rechter dimlicht,uitgaande draad heeft spanning……..maar…dit komt niet tot bij de lamp.vanwege de kou even op een laag pitje gezet(geen garage of schuur……open lucht.  vandaar ook mijn vraag zit hier nog een zekering of relais in de motorruimte?
      word het zoeken makkelijker. oxide geloof ik niet in,het lampje ging plots uit zonder storing vooraf..
      Antwoorden
  • DACIA LOGAN MCV II TCe 90
    @weetal Jan 17, 2021
    Lid
    ik heb nog eens nagedacht…….kan het iets met de canbus te maken hebben?…..mits de canbus hier op is aangesloten?
    dan zou een relais dus worden aangestuurd door de canbus?….omschakelen groot/dimlicht stel ik me voor?
    wie kan me dit vertellen?……….
    johan
    Antwoorden

Alleen geregistreerde gebruikers kunnen antwoorden

Installeer de AUTODOC CLUB-app

Uw persoonlijke uitgavenboekhouder, onderhoudstips, reminders over aanstaande afspraken en service-intervallen, instructies voor eigenhandige reparaties – allemaal op uw telefoon.

Autodoc CLUB app qr-code
Scannen

Om de app te downloaden:

Autodoc CLUB App icon