AUTODOC FORUM / Autodiscussies per merk. / TOYOTA / Motor handrem kapot, achteruitrijlamp werkt niet meer, enz…

Terug naar onderwerpen

Motor handrem kapot, achteruitrijlamp werkt niet meer, enz…
TOYOTA AVENSIS Stationwagen (ZRT27, ADT27)

  • @user_2128458 Jan 06, 2024
    Lid
    Hallo iedereen,
    Ik wil even horen of er mensen zijn die kennis hebben of raad kunnen geven.
    Mijn Avensis is naar de garage geweest omdat ik melding kreeg : check your parking brake.
    Ik kreeg verleden week mijn automatische handrem niet meer af. Na herstarten lukte het dan wel.
    Maar melding blijft op het dashbord komen. Nu gebruik ik niet meer de handrem.
    Garage zegt dat de motor kapot is en moet vervangen worden (3400 euro !).
    Alsook mijn achteruitrijlamp brandt niet meer. De lamp is vervangen, maar niks helpt.
    Tevens is er ook de 2 instellingen van de bestuurderszetel die wanneer je instapt, zonder de motor te doen draaien, van in het begin konden worden veranderd van instelling 1 naar instelling 2. Dit lukt niet meer zonder de motor eerst te starten. Probleem omdat mijn echtgenote dichter bij het stuur zit en ik me moet inwringen om op de zetel te geraken, om dan te starten en vervolgens de knop naar mijn positie te zetten.
    U hoort het, heel wat mankementen aan wat een betrouwbare wagen zou moeten zijn.
    Kan iemand mij raad geven wat ik kan doen ?
    De wagen is inmiddels 13 jaar oud, maar heeft maar 54.000 km op de teller staan.
    Alle info is meer dan welkom.
     
    Antwoorden

    Aangemaakt op

    06.01.24

    Recentste antwoord

    06.01.24

    Antwoorden

    0

    Weergaven

    54

Alleen geregistreerde gebruikers kunnen antwoorden

Installeer de AUTODOC CLUB-app

Uw persoonlijke uitgavenboekhouder, onderhoudstips, reminders over aanstaande afspraken en service-intervallen, instructies voor eigenhandige reparaties – allemaal op uw telefoon.

Autodoc CLUB app qr-code
Scannen

Om de app te downloaden:

Autodoc CLUB App icon