AUTODOC FORUM / Autodiscussies per merk. / SKODA / Kloppend geluid bij het aanrijden op hobbels Octavia A5 2013

Terug naar onderwerpen

Kloppend geluid bij het aanrijden op hobbels Octavia A5 2013
SKODA OCTAVIA (1Z3)

  • @vanvoorhoutnova Sep 23, 2020
    Lid

    Mensen, helpen me aub! Als ik over verkeersdrempels en door kleine oneffenheden met frequente trillingsamplitude rijd, ontstaat er een kloppend geluid linksvoor in de auto, maar bij de garage zeiden ze dat alles in orde is met de vering en daarvoor hadden ze al de stabilisatorstangen vervangen. Waar te zoeken? Ook visueel was het geheel, heb zelf gekeken, was aanwezig in de werkplaats.

    Antwoorden

    Aangemaakt op

    23.09.20

    Recentste antwoord

    02.10.20

    Antwoorden

    3

    Weergaven

    320

  • @damiandeboer Sep 24, 2020
    Lid

     Ik had precies hezelfde geluid op golf. Het bleek een probleem van droge DSG te zijn. De schijven zijn daar opgehangen, dus ze rammelen. Nogal een onaangenaam geluid, maar het lijkt erop dat dit probleem nog niet is opgelost.

    Antwoorden
  • @thijn04 Sep 28, 2020
    Lid

    Het kan ook de versnellingsbak ophanging zijn, die aan de linkerkant is, waar de versnellingsbak zit, wat logisch is =) Veel servicemonteurs de ophanging schudden en er alles echt in orde is, niets klopt, maar ze vergeten de motor zelf te schudden, waarvan de steuning klopt gewoon op het huis van de versnellingsbak ophanging. Nog zeldzamer is dit een silentblock in het onderste subframe, dat tevens als ondersteuning voor de motor dient .

    Antwoorden
  • @Miturnenings Oct 02, 2020
    Lid

    ik had een soortgelijke ervaring, het bleek dat de geluiddemper van het rubber is losgekomen, het werd gerepareerd – en alles werd echt stil, hoewel ik zelf keek, en zag dat niet…. waarschijnlijk heb het niet gemerkt, maar nu is het stil geworden

    Antwoorden

Alleen geregistreerde gebruikers kunnen antwoorden

Installeer de AUTODOC CLUB-app

Uw persoonlijke uitgavenboekhouder, onderhoudstips, reminders over aanstaande afspraken en service-intervallen, instructies voor eigenhandige reparaties – allemaal op uw telefoon.

Autodoc CLUB app qr-code
Scannen

Om de app te downloaden:

Autodoc CLUB App icon