Terug naar onderwerpen

Dacia Duster (2015) 125pk 4 cilinder - problemen trekken caravan DACIA DUSTER Bestelwagen

@user_2663818
25.06.2024 12:45
Lid
Wij hebben onze Dacia Duster 2 maanden geleden gekocht. We zijn erg tevreden over de auto. Nu gaan we binnenkort op vakantie. We besloten eens een stuk met de caravan er achter te gaan rijden. Na 15 a 20 km hoorde we een piep en ging het lampje branden (zie bijlage) We gingen gingen de afrit op om te stoppen en het lampje verdween weer. Na even wachten weer verder gereden. Na wederom 20 km ging weer piep en lampje branden.

Toen we weer stopte en de motorkap opende ging de ventilator door toen de motor uit stond.

De auto kan 1400 kilo trekken en onze caravan woog op het moment rond de 1000 kilo. De auto zou dit dus met 2 vingers in de neus moeten kunnen trekken.

Heeft er iemand ervaring met dit fenomeen en weten jullie waar het aan kan liggen? We kunnen vandaag bij de garage terecht maar vind het fijn als ik al wat backup info kan krijgen.

bvd

Aangemaakt op

25.06.24

Recentste antwoord

27.06.24

Antwoorden

1

Weergaven

101

• @Witteper1975
    27.06.2024 18:09
    Lid
    Hallo. Ik kan niet zeggen om welke reden het lampje brandt, maar het geeft duidelijk aan dat de motor oververhit is. Het is beter om contact op te nemen met een monteur, want als je zeker weet dat je auto zoveel belasting kan trekken, dan is er iets mis in de motor en heb je een controle nodig.
Autodoc CLUB App icon
Is het al tijd om onderdelen te vervangen? In onze app vind je nog betere aanbiedingen.
Scannen de QR-code AUTODOC CLUB-app
SCAN MIJ