AUTODOC FORUM / Autodiscussies per merk. / MERCEDES-BENZ / Accu loop steeds leeg van mijn E Klasse 350 CGI uit 2009

Terug naar onderwerpen

Accu loop steeds leeg van mijn E Klasse 350 CGI uit 2009
MERCEDES-BENZ

  • @user_2287121 Feb 29, 2024
    Lid
    Hallo,
    Op regelmatige basis staat mijn E Klasse met een geheel lege accu, ik heb reeds een nieuwe accu genomen en dacht eerst dat het te maken had dat ik onvoldoende langere stukken reed. Maar de afgelopen maand veel meer gereden en het probleem is er nog steeds. Wat opvalt is dat ik op een meer steeds regelmatiger basis een ESP melding krijg als ik hem start in combinatie met de mededeling dat de bandenspanning controle niet werkt. Als ik hem daarna uit zet na de rit en weer start zijn de meldingen verdwenen. De afgelopen paar weken minder gereden, enkel een paar korte ritjes van een paar KM en dat is dan blijkbaar te veel en staat mijn auto weer met een lege accu. Het alsof er iets is dat heel veel stroom verbruikt en als ik dan minder rij dat teveel wordt voor de accu die dan onvoldoende is bijgeladen door langere ritten. De auto is al meerdere malen bij de garage geweest, inclusief een Mercedes dealer, maar konden het probleem niet vinden. Nou moet ie weer naar de garage en ik hoop dat iemand hier een suggestie  kan geven wat de oorzaak van dit probleem kan zijn of in welke richting het gezocht  moet worden. 
    Antwoorden

    Aangemaakt op

    29.02.24

    Recentste antwoord

    29.02.24

    Antwoorden

    0

    Weergaven

    28

Alleen geregistreerde gebruikers kunnen antwoorden

Installeer de AUTODOC CLUB-app

Uw persoonlijke uitgavenboekhouder, onderhoudstips, reminders over aanstaande afspraken en service-intervallen, instructies voor eigenhandige reparaties – allemaal op uw telefoon.

Autodoc CLUB app qr-code
Scannen

Om de app te downloaden:

Autodoc CLUB App icon