Terug naar onderwerpen

Verwarming wordt niet warm.... CITROƋN C4 II Van / Hatchback (NC_)

CITROƋN C4 II (B7) 1.6 VTi 120
@Serrepeer
30.12.2023 20:31
Lid
Wil of kan iemand mij advies danwel raad geven op mijn probleem met de verwarming van mijn pas gekochte bovenstaande auto…

Ik heb deze C4 afgelopen zomer gekocht, maar kwam er te laat achter dat de verwarming koude lucht blaast??

De lucht stroom is goed te regelen, de airco werkt goed….

De motor komt mijn inziens niet erg snel op bedrijfstemperatuur, maar als deze na een ca 10 minuten mee te hebben gereden wel op temperatuur, als de motor na een rit stationair draaidt,Ā  slaat de koelvin aan de slangen naar de radiator zijn dan erg heet.

Ook aanvoerslang naar de kachelradiator wordt dan zeer warm, kan ik maar even vasthouden, daarintegen blijft de uitlaat slang van deze radiator veel koeler..

Als ik dan de verwarming op hi zet en de blower hoog, voel ik wel iets warmte aan de bestuurderskant, maar is dan ook zo weer koud, aan de passagierskant totaal geen warmte….

Mijn vragen zijn: zit de verwarmingsradiator verstopt, kan het zijn dat de flow te laag is, zit er een klep in het thermostaathuis…???

Alvast dank,

Gerrit

Aangemaakt op

30.12.23

Recentste antwoord

04.01.24

Antwoorden

1

Weergaven

792

• @Scatersolo
    04.01.2024 14:21
    Lid
    Hi, hoogstwaarschijnlijk is de kachelradiateur verstopt, je moet daar beginnen
Autodoc CLUB App icon
Is het al tijd om onderdelen te vervangen? In onze app vind je nog betere aanbiedingen.
Scannen de QR-code AUTODOC CLUB-app
SCAN MIJ