AUTODOC FORUM / Autodiscussies per merk. / HONDA / Veren vervangen op HONDA Civic

Terug naar onderwerpen

Veren vervangen op HONDA Civic
HONDA CIVIC VIII Hatchback (FN, FK)

  • @Beented Jun 20, 2020
    Lid
    Mijn auto is een HONDA Civic VIII Hatchback. Kunt u mij vertellen, wanneer moeten de veren worden vervangen? Na hoeveel jaar of kilometers? Zijn er zichtbare tekenen van veren slijtage voor de bestuurder? Ik wil ze vervangen voordat er problemen zijn met de ophanging.
    Antwoorden

    Aangemaakt op

    20.06.20

    Recentste antwoord

    20.10.20

    Antwoorden

    2

    Weergaven

    314

  • @Flued Jun 20, 2020
    Lid
    Allereerst moet de veer op scheuren worden gecontroleerd. Als er scheuren zijn, is vervanging  onvermijdelijk. Als er geen zichtbare schade is, let dan op de wikkelingen . Sporen van aanraking erop zijn een teken van metaalmoeheid slijtage. Hierdoor verliest de veer zijn elasticiteit en prestatie. Hierdoor zakt de veer, en de bodemvrijheid van de auto neemt af.
    Antwoorden
  • HONDA CIVIC VIII Hatchback (FN, FK) 1.8 (FN1, FK2)
    @user_135216 Oct 20, 2020
    Lid
    Hallo,
    Voor of achter ?.achter is heel gemakkelijk, de voorste schokdempers  heb ik vorige week nog vervangen.
    Zijn maar een paar bouten alleen aan de boven kant kun je het beste wat plastic onderdelen verwijderen om beter bij de drie moeten te komen.
    Wel moet je veerspanners gebruiken !!
    En het wiel ondersteunen als je de schokdemper eruit haalt.
    Mvg jack
    Antwoorden

Alleen geregistreerde gebruikers kunnen antwoorden

Installeer de AUTODOC CLUB-app

Uw persoonlijke uitgavenboekhouder, onderhoudstips, reminders over aanstaande afspraken en service-intervallen, instructies voor eigenhandige reparaties – allemaal op uw telefoon.

Autodoc CLUB app qr-code
Scannen

Om de app te downloaden:

Autodoc CLUB App icon