AUTODOC FORUM / Autodiscussies per merk. / MINI / Informatie betreffende verwijdering tekstmededeling op dashboard

Terug naar onderwerpen

Informatie betreffende verwijdering tekstmededeling op dashboard
MINI Hatchback (F55)

  • @JimBosMiniCooper Jul 08, 2023
    Lid
    Beste forumleden.
    Als nieuw lid wens ik graag een antwoord te krijgen op volgend onderwerp:
    Ik ben in het bezit van een Mini Cooper bouwjaar 2019 met momenteel op de teller 11.700km.
    De wagen heeft steeds zijn servicebeurten gekregen zoals het hoort. laatste service beurt was op 10.000km.
    Problem nu: Op de middelconsole verschijnt steeds een “tekst mededeling” dat de wagen een service beurt moet ondergaan op 22.000km. Uiteraard ben ik mij hiervan bewust dat dit moet gebeuren
    Op de vraag, die ik mijn dealer stelde, of de mogelijkheid er in zat om de storende mededeling, tijdelijk, van de middeconsole te laten verdwijnen, werd mij dit resoluut geweigerd. Aangezien ik steeds in de automotieve branche actief was, ben ik er stellig van overtuigd dat dit zeer goed mogelijk is door een aantal knoppen in te drukken op het dashboard. Men hoeft hier zelfs niet eens een OBDII scanner op de OBDII poort voor aan te sluiten.
    De uiteindelijke vraag: Weet iemand welke handelingen ik moet uitvoeren om deze vervelende tekstmededeling voorlopig te laten verdwijnen. en welke knoppen in de wagen moet ik achtereenvolgens indrukken om dit te bewerkstelligen. Nogmaals wil ik er uitdrukkelijk op wijzen dat het niet de bedoeling is om roekeloos verder te rijden zonder de onderhoudsbeurt te laten uitvoeren. Deze onderhoudsbeurt zal zeker en vast ingepland worden (uiteraard bij een andere dealer Mini) na de verlofperiode.
    Hopelijk kan iemand mij hiervoor van dienst zijn, alvast betuig ik mijn dank hiervoor. MVG Andy.
    Antwoorden

    Aangemaakt op

    08.07.23

    Recentste antwoord

    12.07.23

    Antwoorden

    1

    Weergaven

    102

  • @Chreash2002 Jul 12, 2023
    Lid
    op mijn auto is dit zo gedaan, selecteer aan de zijkant op de hendel met de menuschakelknop het veld waar de lege kilometerstand wordt aangegeven, druk vervolgens opnieuw op de knop en houd deze 3 seconden ingedrukt, nadat de informatie verschijnt, druk erop nogmaals om de reset te bevestigen en wacht op het resetproces zelf en je bent klaar. probeert u het even, misschien is het hetzelfde voor uw auto.
    Antwoorden

Alleen geregistreerde gebruikers kunnen antwoorden

Installeer de AUTODOC CLUB-app

Uw persoonlijke uitgavenboekhouder, onderhoudstips, reminders over aanstaande afspraken en service-intervallen, instructies voor eigenhandige reparaties – allemaal op uw telefoon.

Autodoc CLUB app qr-code
Scannen

Om de app te downloaden:

Autodoc CLUB App icon