AUTODOC FORUM / Autodiscussies per merk. / VW / Vervangen achterste remblokken VW Golf 7 met elektronische handrem

Terug naar onderwerpen

Vervangen achterste remblokken VW Golf 7 met elektronische handrem
VW Golf VII Hatchback (5G1, BQ1, BE1, BE2)

  • @user_459825 Jul 14, 2021
    Lid
    Kan iemand me uitleggen hoe ik zelf de achterste remschoenen van mijn Golf 7 kan vervangen ? Het probleem is dat de remschoenen dienen gekalibreerd te worden na het vervangen. Is hier een betaalbaar apparaat op de markt om dit te doen (zonder verdere diagnose evt) of is er een andere betrouwbare manier ? 
    Antwoorden

    Aangemaakt op

    14.07.21

    Recentste antwoord

    17.08.22

    Antwoorden

    3

    Weergaven

    1058

  • VW Golf VII Variant (BA5, BV5) 1.6 TDI
    @user_28636 Dec 12, 2021
    Lid
    Beste, pas eerste maal onderhoud gedaan aan een golf 7. Bij inspectie van de remblokken heb ik ook gezien dat de handrem elektr. zijn. Voor mij ook nieuw. Ben benieuwd of hierop een gepaste reactie komt. Succes verder.
    Antwoorden
  • @mette78 Dec 15, 2021
    Lid
    U moet dit niet zelf doen, hier hebt u een originele programmeur nodig om de remblokken vervanging modus in te schakelen, en vervolgens te kalibreren … dit zijn remmen, niet nodig om te experimenteren.
    Antwoorden
  • VW GOLF VII (5G1, BE1) 1.4 TSI
    @user_242698 Aug 17, 2022
    Lid
    moet met laptop gebeuren electrische handrem ontgrendelen en weer vergrendelen dan hoor je het hoe de voorste remmen kun je gewoon normaal vervangen
    Antwoorden

Alleen geregistreerde gebruikers kunnen antwoorden

Installeer de AUTODOC CLUB-app

Uw persoonlijke uitgavenboekhouder, onderhoudstips, reminders over aanstaande afspraken en service-intervallen, instructies voor eigenhandige reparaties – allemaal op uw telefoon.

Autodoc CLUB app qr-code
Scannen

Om de app te downloaden:

Autodoc CLUB App icon