AUTODOC FORUM / Autodiscussies per merk. / VW / Remblokken vervangen Passat GTE Hybride

Terug naar onderwerpen

Remblokken vervangen Passat GTE Hybride
VW

  • VW Passat Variant (3G5, CB5) 1.4 GTE Hybrid
    @user_1045066 Oct 03, 2022
    Lid
    Hallo ik wil de remblokken vervangen maar zie op YouTube dat je dat met een uitlees apparaat moet regelen , voordat je begint en als je klaar bent . Gaat dit niet anders ,gewoon zonder apparatuur?
    Passat GTE 2016 december. 1.4 
    Antwoorden

    Aangemaakt op

    03.10.22

    Recentste antwoord

    07.10.22

    Antwoorden

    3

    Weergaven

    235

  • @peetersabel Oct 05, 2022
    Lid
    Als er een elektrische parkeerrem  aandrijving op de auto is geïnstalleerd, dan kan dat alleen met behulp van diagnostische apparatuur, geen andere manier.
    Antwoorden
    • VW Passat Variant (3G5, CB5) 1.4 GTE Hybrid
      @user_1045066 @peetersabel Oct 06, 2022
      Lid
      Thanx, daar was ik al bang voor , maar 248,72 euro vraagt VW, is toch van de gekke , blokken kosten 35 euro. Ik had gelezen dat je de stelmotor met 12 volt accu handmatig kon terug zetten zodat de remblokken erin kunnen , maar met al die elecktronika tegenwoordig vind ik dit wel riskant, bij mijn vorige auto Kia ceed  heb ik de blokken vervangen en ging het gewoon normaal , en de motortjes draaiden gewoon wat langer dan normaal om op kracht te komen , maar alles werkte erna gewoon optimaal. Als het enigste probleem zou zijn dat je de motortjes  terug zou moetten krijgen om genoeg speling te krijgen voor de dikkere blokken  zou het simpeler zijn , maar als je daardoor een onveilige rachterrem zou krijgen ABS of dergelijke , is het dat niet waard .Kijken of ik iemand vind in zuid Limburg die die diagnostische apparatuur heeft en wil uitvoeren . Bedankt voor je reactie.
      Antwoorden
    • @peetersabel @user_1045066 Oct 07, 2022
      Lid
      Ik zou er niet eens aan denken om experimenten te doen of zoiets met het remsysteem, je veiligheid en de veiligheid van de mensen die met je meerijden zijn afhankelijk van de juiste werking ervan.
      Antwoorden

Alleen geregistreerde gebruikers kunnen antwoorden

Installeer de AUTODOC CLUB-app

Uw persoonlijke uitgavenboekhouder, onderhoudstips, reminders over aanstaande afspraken en service-intervallen, instructies voor eigenhandige reparaties – allemaal op uw telefoon.

Autodoc CLUB app qr-code
Scannen

Om de app te downloaden:

Autodoc CLUB App icon