AUTODOC FORUM / Discussies over auto-onderdelen per merk / LuK / Nieuwe koppelingsset ontkoppelt niet

Terug naar onderwerpen

Nieuwe koppelingsset ontkoppelt niet

  • @user_1111231 Aug 18, 2022
    Lid
    Recent heb ik de koppeling van mijn Honda Jazz II vervangen door een set van LuK:
    Na installatie bleek echter dat deze koppeling niet volledig ontkoppelt. Het koppelingspedaal voelt goed aan en de vork beweegt ook voldoende. Een medewerker bij WinParts wist mij te vertellen dat het uitmaakt of de auto in Japan of elders is geproduceerd (de mijne is geproduceert in China). Ik kan hier echter niks over vinden.
    Wat wel opmerkelijk is, is dat de motorcode afwijkt. Invullen van het kenteken bij zowel autodoc als winparts geeft aan dat de motor een 1.3 iDSI met motorcode L13A1 is. In werkelijkheid is dit een 1.4 iDSI met motorcode L13A6. Dan nog zou dit volgens mij geen verschil moeten maken aangezien de LuK koppeling op beide versies toepasbaar is.
    Ik vroeg mij af of dit een bekend probleem is en wat eventuele oorzaken van het niet ontkoppelen kunnen zijn.
    Antwoorden

    Aangemaakt op

    18.08.22

    Recentste antwoord

    18.08.22

    Antwoorden

    0

    Weergaven

    270

Alleen geregistreerde gebruikers kunnen antwoorden

Installeer de AUTODOC CLUB-app

Uw persoonlijke uitgavenboekhouder, onderhoudstips, reminders over aanstaande afspraken en service-intervallen, instructies voor eigenhandige reparaties – allemaal op uw telefoon.

Autodoc CLUB app qr-code
Scannen

Om de app te downloaden:

Autodoc CLUB App icon