AUTODOC FORUM / Autodiscussies per merk. / VW / Motor loopt niet goed – hoog benzineverbruik

Terug naar onderwerpen

Motor loopt niet goed – hoog benzineverbruik
VW Golf IV Hatchback (1J1)

  • VW Golf IV Hatchback (1J1) 2.3 V5
    @user_938442 Apr 25, 2022
    Lid
    Hallo,  ik heb een golf IV V5. Ik heb opeens last van dat de motor beetje koffiemolen geluid maakt. Niet echt heel duidelijk, maar het lijkt steeds, wat overdreven gezegd, of er geen genoeg benzine komt. Dus het geluid van de motor is niet meer een steady geluid maar meer horten en stoten. Alsof ie steeds een beetje inhoudt. Benzine gebruik is ook hoog. Maar het was ook dat op andere moment de motor wel als een zonnetje liep.  Ik dacht het wellicht de luchtfilter kon zijn omdat deze nooit vervangen is. Mijn auto moest toch een grote beurt hebben (210.000 km beurt). Grote beurt gehad en eerste instantie dacht ik mooi, opgelost. Maar nu weer tijdens een rit van 170 km merkte ik dat mijn benzineverbruik ook weer opliep. Dus hoe zuinig ik ook reed (100 km/u) ik kreeg hem niet naar beneden. Hij bleef maar hangen op 9.0 L/100 terwijl ik makkelijk naar 8.2 l/100 zou moeten kunnen. En als ik dan even wilde inhalen en gas gaf, zag je het verbruik weer toenemen. Wat me wel opviel is dat ook de airco niet meer goed werkt. Niet echt meer warm wordt. Zou dat met elkaar te maken hebben? 
    Antwoorden

    Aangemaakt op

    25.04.22

    Recentste antwoord

    25.04.22

    Antwoorden

    0

    Weergaven

    249

Alleen geregistreerde gebruikers kunnen antwoorden

Installeer de AUTODOC CLUB-app

Uw persoonlijke uitgavenboekhouder, onderhoudstips, reminders over aanstaande afspraken en service-intervallen, instructies voor eigenhandige reparaties – allemaal op uw telefoon.

Autodoc CLUB app qr-code
Scannen

Om de app te downloaden:

Autodoc CLUB App icon