Terug naar onderwerpen

Benzinefilter

  • KIA VENGA (YN) 1.6 CVVT
    @user_204726 Jan 04, 2021
    Lid
    Hoe moet ik de benzinefilter vervangen?
    Antwoorden

    Aangemaakt op

    04.01.21

    Recentste antwoord

    02.02.21

    Antwoorden

    4

    Weergaven

    402

  • @Acesty Jan 04, 2021
    Lid
    de complexiteit van de vervanging verschilt voor verschillende auto’s, afhankelijk van de types filters en locatie, u kunt deze informatie in de technische documentatie voor de reparatie van uw auto vinden.
    Antwoorden
  • KIA VENGA (YN) 1.6 CVVT
    @user_204726 Jan 05, 2021
    Lid
    Er zal toch wel iemand weten waar de brandstoffilter zit bij een Kia Venga 1.6 van 2010
    Groet
    Gerard
    Antwoorden
  • @ Laboyet1956 Jan 06, 2021
    Lid
     bij mijn auto is het in de brandstoftank geïnstalleerd en maakt het deel uit van de brandstoftoevoermodule.
    Antwoorden
  • KIA VENGA (YN) 1.6 CVVT
    @user_204726 Feb 02, 2021
    Lid
    Hallo Luitjes.
    Terug komend op brandstoffilter vervangen van KIA VENGA 1.6 van 2010
    Ik heb deze brandstoffilter besteld bij Auto Doc en inmiddels ook vervangen.
    Je moet inderdaad een beetje handig zijn en voorzichtig met de benzine want deze filter zit zoals eerder vermeld in de tank, samen gepakt met benzinepomp en brandstofmeter.
    Dit compleet demonteren gaat makkelijk, L. brede achter zitting losdraaien 5 bouten, deksel onder de bekleding verwijderen en een aantal kleine moertjes losdraaien, leidingen is een kliksysteem, dit alles is maar 10 minuten werk.
    Maar dan moet je deze unit uit elkaar klikken eerst de stekkers losmaken, dan voorzichtig de  kunststof klipjes opzij drukken, oppassen dat je deze niet te ver verbuigt anders breken ze af en dan ben je nog verder van huis.
    Zoals eerder gezegd je moet een beetje handig zijn en dan is het na ongeveer 20 min gepiept.
    Terug monteren in de tank zitting monteren en klaar is kees.
    Ik heb de oude filter open gezaagd om te kijken hoe vervuild deze was en moet zeggen ik ben blij dat ik deze heb vernieuwd bij 105000 km.
    In de Kia garage vragen ze hier ongeveer100 euro voor, dit kan ik wel begrijpen.
    Maar door navraag kom ik erachter dat deze filter nauwelijks vervangen wordt afwachten tot de benzinedruk minder gaat worden (inhouden) maar daar kan ook de benzinepomp van stuk gaan.
    Niks voor mij onderhoud is beter.
    Antwoorden

Alleen geregistreerde gebruikers kunnen antwoorden

Installeer de AUTODOC CLUB-app

Uw persoonlijke uitgavenboekhouder, onderhoudstips, reminders over aanstaande afspraken en service-intervallen, instructies voor eigenhandige reparaties – allemaal op uw telefoon.

Autodoc CLUB app qr-code
Scannen

Om de app te downloaden:

Autodoc CLUB App icon